بازدید 48004
سریال پایتخت می خواست بگوید مردم ایران یا قاچاقچی اند یا روانی یا بی عرضه یا بی شخصیت یا هیچکاره و فرصت طلب
کد خبر: ۹۷۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 05 April 2020

به گزارش «تابناک»، روزنامه کیهان به نقل از حجت‌الاسلام خسروپناه استاد حوزه و دانشگاه در نقد سریال پرحاشیه پایتخت شش نوشت: فارغ از نقدهایی چون اختلاط نامحرم، تعابیر بی‌ادبانه مخصوصاًًُ نسبت به والدین، بی‌احترامی به نماز و حج و... ولکن نقد ریشه‌ای‌تر این سریال رویکرد ایران‌گریزی و ایران تضعیفی است که متأسفانه از دوره قاجار توسط مستشرقین و بعد روشنفکرنمایان داخلی دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام خسروپناه همچنین تصریح کرد: این سریال با نشان دادن ایرانیانی که یا قاچاقچی(ارسطو) هستند یا روانی(بهبود) یا مسئول ناتوان و بی‌عرضه و منفعل(نماینده مجلس) یا دارای کمبود شخصیت(بهتاش) یا نوجوانان غرق در اینستاگرام و فضای مجازی(دختران دوقلو) یا مدعیان پرادعای هیچ‌کاره و فرصت‌طلب(نقی) یا مروج آرایشگری و رفتارهای نامناسب(رحمت و فهیمه) یا عقل کلی که در مواردی احساسی داوری می‌کند(هما)، برای بیننده مخصوصاًًً بیننده خارجی تصویر بسیار منفی علیه ایران می‌سازد.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۱۱۰
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
هزاران لایک طلایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
شمایی که لایک دادی و خود این حاجی آقا رو دعوت میکنم به چالش بیان کارهایی که برای کشور انجام داده اید و از نظر همان خارجی ها که ازشون بیش از خدا میترسید مورد تایید است.
سوباسا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
کمی واقع بین باشید
آیا الان احترام خیلی قوی هست در خانواده ها؟
آیا کلک و کلاه گذاشتن سر مردم واقعا وجود ندارد؟
اینستاگرام در خانواده ها نیست؟


پایتخت واقعیت هارو گفت تا ما به خود بیاییم
کمانگیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خودگویی و خود خندی؛ عجب هنرمندی!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حاجی جان خیلی مسئله را جدی گرفتی ....کدام بیننده خارجی؟
پاسخ ها
قندک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
منظور حاجی خودی غیر خودیه
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
انتقادی کاملاً منطقی و متین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
فکر نمی کنم هیچ خارجی هم دیده باشه که بخواد اثر منفی یا مثبت بذاره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
کلاً تو این مملکت نباید هیچ فیلم و سریالی ساخته بشه! چون هزار و یک منتقد متخصص و غیرمتخصص اونو نقدش می کنن!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
نقد لازمه ی رشد است ولی در جوامع عقب مانده ، دشمنی تلقی می شود
ناشناس
| United States |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
در کشورهای پیشرفته از نقد استقبال می کنند ولی در جهان سوم آنرا دشمنی تلقی می کنند
حسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
رحمت بر پدرت راست گفتی
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بیان واقعیت ، آزار دهنده است ؟ این واقعیت جامعه ماست که در سایه آموزش اساتیدی چون شما به این روزگار تبدیل شده ، خود کرده را تدبیر نیست ، با تدبیر و امید هم بهتر از این ممکن نیست .!
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
دقیقاً
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
چه شاگرد درسخونی هستی تو جا پای استاد گذاشتی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
کاملا درسته و این ایرادهای بزرگ به این سریال وارده منتها کسی حریف سلبریتی ها نمی شود
علی علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
موارد مورد اشاره دقیقاً درد دل همه ایرانیان غیور است و از مسئولین درخواست می شود برای همیشه از تکرار و ادامه تولید این سریال بی محتوی ممانعت نموده و حتی با آنهایی که اینچنین با همه مقدسات ما توهین نمودند ( اعم از تولید کننده ، کارگردان ، بازیگر ، تایید کننده سریال ، مسئول مجوز پخش و ... ) برخورد قانونی بنمایند . در این سریال دروغگویی ، فساد سازمانی ، بی بندو باری ، باری به هر جهت بودن ، حتی بی حرمتی به مدافعین سلامت جامعه در اوج زحمات این عزیزان ، موج می زند . چگونه است که مثلاً یک نماینده مجلس یا داوطلب نمایندگی اینقدر مهم می شود ؟ استاندار و فرماندار و مثل اینها بذل و بخشش می کنند که رانندگان در مذاکرات خود به آنها اشاره می کنند ؟ چگونه است ارتباط بین دو نفر نامحرمی که یکی شوهر دارد ولی وضعیتش نامشخص است با فردی مجرد که طبق آنچه مستمراً نمایش داده شد با هم زندگی می کنند و رفت و آمد دارند و ... ؟ و همین زن فرزند بزرگ بی غیرتی دارد و برادری از او بی غیرت تر که می بینند و به کار خود مشغول اند ؟ در صورتی که می خواهید مردم را سرگرم کنید ، راههای دیگری هم وجود دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آقای علی علوی؟؟؟؟!!!!!تلویزیونتون کنترل نداره،اینقدر ریز شدی تو این سریال،داداش کانالو عوض می کردی اینقدر هم حرص نمی خوردی.
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
"بیننده خارجی" کجا بود؟ ما هم از بیکاری کرونا تماشا کردیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آفرین بر شما که حرف دل ما را زدی این سری از پایتخت فاقد ارزشهای اسلامی و ایرانی بود در حالیکه در قسمتهای پیشین دفاع از یوز ایرانی ارزشها و اعتقادات دینی در آن دیده می شد. نویسندگی در پایتخت 6 فوق العاده ضعیف و متنهای آن پر از لودگی و بی فرهنگی بود.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
سریال پایتخت نشان داد مرحوم الوند چه گوهری بود، بعضی ها برای اینکه هرطور دل شان می خواهد در سریال دست ببرند از نویسنده گمنام استفاده کردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تقریبا ۹۵ درصد مردم همینها هستن دروغ چرا.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حاج آقا دقیقا از کی نگران ایران شدید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
پاسخ نقد را باید مودبانه بیان کرد نه دری وری متاسفم برای لایکها که سطح ادب عده ای را نشان می دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حداقل این استاد گرانقدر با واقعیت جامعه آشنا شدند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
باید قبول کنید این شاید تنها گوشه ای از یک هزارم واقعیت جامعه پرورش یافته حضرات عالی می باشد به این علت است که با جان دل دیده می شود ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این سریال عین واقعیت کنونی جامعه ی ایرانی بود ، واقعیتی هرچند تلخ!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این دوستمون متوجه نیست که این سریال طنز بود ومعمولا در سریالهای طنز از سوژه های واقعی استفاده میکنه مگه واقعیت جامعه ما غیر از این موارد هست آمار اعتیاد رو ببینید که بطور رسمی بیش از 3 میلیون معتاد داریم که اینها فقط شناخته شده ها هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این سریال طنزه ... طنز تلخی که تو جامعه وجود داره چرا اینطوری نگاه نمیکنید ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خيلي بهت بر نخوره نقد واقعي جامعه كنوني همينه ديگه اقا اگر از لاك خودت بياي بيرون ميفهمي غير از اين هم نيست .همه ارزشها از دست رفته كه رفته باز هم دست تهيه كننده و نويسنده و بازيگران پايتخت درد نكنه كه تونستن اين شوك رو به شما بدن . راستي از مجلس و مسئولين چرا چيزي نگفتي
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
از ادب نوشتاریت می توان خیلی از چیزها را فهمید خیلی زور نزن
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
شما بلدی بیا بهترش رو بساز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تنابنده هدفت دار عمل کرد همانند مهناز افشار خبرش میرسه
اجازه ندید قسمت آخرو بسازه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اصلا اینطور نیست سریال بسیار جذاب و زیبا بود و پر بیننده.چرا هر کمدی که برای شادی مردم ساخته می شود سریعا" یک عده کاسه داغتر از آش میشوند؟؟؟!!
حامدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
سلام، ضمن احترام به جناب خسروپناه، استاد محترم، همان طوری که استحضار دارید دیکته ننوشته بیسته، ۲۰، به این همه همه علیه سریال دیگر کسی جرات نمی کند در این وادی قدم بگذارد.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
جناب استاد مگه دروغ گفته یا شاید شما تو کشور دیگه ای زندگی میکنی؟شما که تو جامعه نمیدونی چ خبره چرا این اظهار نظر بی پایه و اساس رو میکنی؟؟؟؟؟
اسدی-یک بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
جناب پروفسور آیا این سریال آیینه تما نمای وضعیت مملکت نیست ؟حتما باید طوری فیلم بسازند که تمام کش.ر را گل وبلبل نمایش دهند تا اقتدار شما کم نشود !!!!
5173
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این سریال برآیندی حقیقی از اکثریت جامعه ماست. افرادی کم مطالعه، احساسی،شعارزده و هرچیز دیگری که جناب خسرو پناه از آن خوششان نیامده.باید پذیرفت و در فکر چاره بود.و چاره اش فقط این.توانا بود هرکه دانا بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
با طرف دلش خوشه. مگه مملکت ما غیر از اینه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آقای خسرو پناه یادمان نره این سریال از ابتدا مبنایش طنز بوده و شخصیتهای این چنینی لازمه زبان طنز میباشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مگر چیزی جز اینها که گفتید هستیم؟ چرا می خواهیم همیشه حفظ ظاهر یا تظاهر کنیم؟
پاسخ ها
ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
دلیلی وجود ندارد که الگوهای زشت تو رسانه ترویج بشه حتی اگردر جامعه جاری باشد
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تازه دروغ و توهین و منت گذاشتن و .....را اضافه کنید
کوروش فرهودیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
هما را فراموش کردی عقل کل حسود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بی ادبی مخصوصا به زرگترها در این فیلم موج میزد و این برای فرهنگ سازی خیلی بده

واقعا در همه حوضه ها دچار ضعف شدید مدیریت و تخصص هستسم من جمله فیلم و سینما

کره جنوبی ، کشوری با فرهنگ بسیار ضعیف و حکومتی کاملا وابسته به آمریکا حتی بیشتر از عربستان ، اما با فیلم و سریال هاش چقدر مردم ایران را بسیار کاذب شیفته فرهنگ کره جنوبی کرده است....

مردم علاقه زیادی به سریال های عاشقانه دارند؟ خب بسازید اما مطابق فرهنگ غنی و اصیل بی مثال خودمان .... با حجاب و عفاف و متانت که از قضا بسیار هم زیباتر از عشق های بی در و پیکر است.

تاریخی داریم به غنای شروع تمدن بشری روی کره خاکی ، چندین برابر سایر کشورها روی کره خاکی زندگی کرده ایم و باید چندین برابر هم فیلم و سریال داشته باشیم اما صد حیف از ضعف نویسندگان و کارگردانان ایرانی

تاریخ ایران را بررسی کنید و فیلم بسازیم .... غنی و با فرهنگ و اصیل و صد البت عاشقانه اما نجیب و عفیف و متین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مگه غیر اینه
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
،باتوجه به دستمزدهای نجومی بازیگر سریال پایتخت ومبتذل بودن آن از ادامه آن جلوگیری بعمل آید
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
کاملا موافقم
بیننده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
شخصیت بهتاش اوج نفرت را در وجود بیننده ایجاد میکند، سایت تابناک با توجه به نظر سنجی که بعمل آورد اعتراض حداکثری مردم نسبت به محتوا،رفتارهای بازیگران این سریال را نشان داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بابا بی خیال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این چه تحلیلی هستش اخه. مثلا چی بود خوب بودش و شما میپسندیدی؟ این دقیقا نقطه ضعفهارو نشون میده که خودشون مردم درست کنند. نماد ایرانی نیست که
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ما سریالهای خارجی خانوادگی وجوددارد که اقبال زیادی در بین مردم دارا هستن، همچون خانه کوچک،بیگانه ای در روم،آیرونساید،شفت و بسیار دیگر که با آنکه محصول خارجی هستند ابتذال پایتخت را ندارند
پاسخ ها
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آفرین،آفرین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اين ها واقعيت هاى جامعه ما هستند چه خوشتان بيايد چه نيايد . آينه چون نقش تو بنمود راست خود شكن آيينه شكستن خطاست .
پاسخ ها
متنفرم از شخصیت بهتاش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
در جامعه فحشا و موادمخدر هست دلیلی وجود ندارد که در رسانه ملی ترویج شود
زرشک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
جامعه هم الگوهای خوب وجود دارد هم بد،اینکه در یک رسانه ملی روی الگوهای بد جامعه دست گذاشته شود دور از انتظار است
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ما آیینه نمی خواهیم ما باید دنبال الگوهایی باشیم که فرهنگمان را ارتقاء دهد
کورش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
کاملا موافقم .
کیاء
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
با سلام . ای کاش این فیلمنامه ی ضعیف در نبود مرحوم خشایار الوند نوشته نمی شد تا با اعتبار و شعور مردمانِ سرزمین طبرستان به سُخرِه گرفته نمی شد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
من این نظر راقبول دارم
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حاج آقا
همه سریالهایی تلویزیونی ایرانی و خارجی مجموعه ای از آدمهاست با خصوصیات فردی شاخص خوب یا بد تا برای بیننده جذاب باشه

اگر قرار باشه آدمهای نرمال را توی سریالها به تصویر بکشن که خب دیگه نیازی به تماشای تلویزیون نیست کافیه یه چشم بگردونیم به اطراف میبینیم که همه آدمهای دور و برمون یکی از یکی نرمال تر هستن!
بهتاش
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
من که رد دادم
پاسخ ها
متنفرم از شخصیت بهتاش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تو رد شدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
"شاید برای شما هم اتفاق بیافتد"
یه سریال مملو از آدمهای عاقل و بالغ که فقط یه نفرشون دیووونه اس

هر وقت تلویزیون حس میکنه جامعه زیادی شاد شده این سریال رو پخش میکنه
عرفان چشمه زار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
سلام علیکم
نمایش بی ادبی و رفتار زشت خود باعث ازبین رفتن قبح این مضامین میشود.
اما باید قبول کنیم جامعه در این مسیر درحال حرکت است.
انتقاد کردن از این موارد کاملاً بجا و منطقی است .
اما چاره ی این کار هم باید جستجو و ارائه شود. فقط کتمان کردن مشکلات مسئله را حل نمی کند. شاید نشان دادن این ضعفها و ناهنجاریها در این برنامه هرچند تا حدی زیاد مضر است اما یک فرصت و زمینه برای مطرح شدن آنها در رسانه ها و تحریک ذهن جستجوگر برای مقابله با آن را هم به همراه دارد. چه آنکه از اساتید بزرگوار حوزه و دانشگاه هم که همواره در راس پیکان اعتلای فرهنگی قراردارند اعتراض خود را به این نشر اعلام میکنند.
امیدوارم وضعیت جامعه و شناخت و فرهنگ آن به سمت اعتلای فرهنگی با ارائه ی راهکارهای مهندسی شده و کاربردی، رشد مضاعفی پیدا کند . و البته این خواسته ی همه ی دلسوزان این مرز و بوم است که نیاز جدی به همکاری عمومی دارد. نمو نه ی بارز این همکاری و نتایج آشکار آن ، نشان دادن خطرات و وخامت اوضاع حال و روز فعلی کرونایی کشور است که باعث همکاری عمومی و همگانی شد و نتایج آن به اشکال مختلف از تولید ابزار گوناگون توسط اکثریت در مقابل احتکار اقلیت ناهنجار جامعه تا ضدعفونی اماکن عمومی توسط افراد مختلف دیده شد. اینها از مواردی است که میتواند الگویی باشد برای مقابله با تهاجم فرهنگی .
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آئینه چو نقش تو بنمود راست ؛ خود شکن ، آئینه شکستن خطاست . اگر این نا هنجاریها واقعیت دارد ؛ گور بابای بیننده خارجی ؛ به داد این ملت برسید
پاسخ ها
زرشک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آیینه عیب را دوبرابر مینماید درضمن الگو خوبی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
متاسفانه این سری ششم بر خلاف سری اول، بد آموزی زیادی داشت. من نمی دونم چرا سازنده های سریال ها و فیلم های طنز می خوان با هر بهانه ای شده مردم ما رو بخندونند، فقط کافیه با ذره فکر عمق فاجعه رو درک کنیم.
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
وجوه دیگر؛
ارسطو، جوانی که از بیکاری و استیصال، به طور ساده لوحانه در دام قاچاقچیان می افتد.
بهبود ، جانباز
بهتاش، تحقیرشده . بدون پدر و در سایه تلاش خود را بالا می کشد.
فهیمه ، با آرایشگری موفق به پرورش دو کودک بی پدر به مدت ۵ سال می گردد.
و .......
به نظر می رسد که علی رغم انتقادات وارده به این سریال(بعضا موجه)، در یک مورد متفق القول هستیم. سریال پایتخت ، یک سریال ابلهانه نبود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
دقیقا موافقم!

حالا میان میگن ظنز یعنی همین!!!!!!!
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
سریال پایتخت یک سریال طنزه در سریال طنز هیچ چیزی بر مدار جدیت ومفهوم واقعیات نیست .شوما هم زیاد سخت نگیرید.در عوض خیلیها را سرگرم کرد
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این به اصطلاح استاد در کدام جامعه تدریس می کند بهتر است گشتی در جامعه بزند تا متوجه شود که واقعیت کنونی همین است.
پاسخ ها
ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
دلیلی وجود ندارد که الگوهای زشت تو رسانه ترویج بشه حتی اگردر جامعه جاری باشد
بچه محل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بنظرم برنامه سازی، معلمی،تمامی دروس استادی تمامی دروس دانشگاهی، تمامی امور سیاسی و... به آقایان بسپارید که ببینیم بالاخره چی درست هست. جالبه که مساجد که در دست آقایان روحانیون هست اصلا رونقی ندارد و نمی‌دانم چرا برای آنجا نمی توانند برنامه ریزی کنند و جذب مخاطب کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مصداق کامل یک تحلیل آب دوغ خیالی
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آب دوغ خیاری صحیح است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
گل گفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
طنز بالاخره طنزه بعضی از انها خوبی ها را خیلی بزرگ می کنند بعضی ها زشتی ها را بزرگ می کنند هر دو انها قصدشان تذکر است اگر شما نسبت به رفتار فلان شخص سریال احساس بدی پیدا کردید دقیقا سازنده به هدفش رسیده و به شما تذکرش را داده اغلب ما این رفتارهای زشت را بصورت نهفته یا اشکار و یا مخفی ممکن است کم و بیش داشته باشیم و این نوعی هشدار است تا نسبت به حذف این صفات ازخودمان فکری بکنیم و گرنه کیست که با این شدت این صفات را عیان کند مضاف بر اینکه این سریال مصرف داخلی داشته و برای عرضه خارجی نیست اما اقای خسرو پناه شما بفرمایید چرا حوزه در برابر بی مهری ها به فرهنگ چند هزار ساله ایران ساکت است چرا نمی گوید ایرانیان قبل از اسلام هم رفتارهای انسانی و اجتماعی والایی داشتند ایا این کمک به ایران گریزی نیست ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
چرت گفته
ناشناس
|
Romania
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تو راست میگی و حتما غیر این نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
درسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اين دوره سريال پايتخت بدآموزيهاي زيادي را در جامعه رواج داد، قرار نيست با هر قيمتي مردم را بخندانيم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ما برای مردم ( خارجی ها ) زندگی نمیکنیم زندگی یک حقیقت است
آیا خجالت آور نیست کشوری با این همه روحانی و حوزه چنین وضع فرهنگی اقتصادی سیاسی داشته باشد؟ به شماها نگاه میکنند و ما را قضاوت میکنتد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بیننده خارجی پایتخت نمیبیه!
چرا نارحت میشید وقتی خودتون رو در آینه میبینید؟! خوشتون بیاد یا نیاد همه اش واقعیت داره. خروجی بودجه های فرهنگی چندصد میلیاردی که گرفتید رو ببینید!
یاشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این استاد دانشگاه بزور خواسته یه چیزی بنویسته. حالا مثلا اگه یکیشون قصاب بود نوشته میشد :" یا مسئول کشتن حیوانات و فروش اعضای بدن آنها" و الی آخر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
درست گفتن آقای خسروپناه... واقعیت جامعه این نیست. آدمهای خوب بیشترند. در کرونا دیدیم همه از پزشک و پرستار تا روحانی و بسیجی و همه اقشار چه طور به هم کمک کردند و میکنند. با کشورهای غربی مقایسه کنید....
این درست نیست که برخی هنرمندان فقط بدیها رو برجسته کنند. هیچ اثر تربیتی ندارد...
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
قاچاقچی که هستن.الان تو محله ای که ما زندگی میکنیم 90درصد یا قاچاقچی هستن یا معتاد و دزد
پاسخ ها
پ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
جامعه دارای الگوهای مثبت و منفی است،لکن در یک برنامه ملی نباید فقط و فقط دست روی منفی آن گذاشته شود که دراینصورت مغرضانه است
آشنا
|
United States
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
پایتخت 6 یک شاهکار بود تابوهایی را زیر سوال برد ....
س.ر
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حاجی جان، چرا ناراحت می شوی. این همان جامعه ای است که شما ساخته اید. حال که از برج آج پایین نمی آیید و به میان مردم نمی روید تا دست پخت خود را ببنید حداقل به این سریال طنز نگاه کنید تا عیار جامعه دستتان بیاید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
نه حاج آقا سریال اینو نمیگه
سریال میگه شما بزرگواران با ضعف مفرط و فزاینده مدیریتی، مردم ایران را تبدیل به اینا کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
شاید حجت‌الاسلام خسروپناه توی یک ایران دیگه زندگی میکنن، چون مردم ایرانی که ما داریم توش زندگی میکنیم خیلی شبیه شخصیت های سریال پایتخت هستند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
به نظر من درستش اينه که درپايان هر سریال سیمای میلی وظیفه داره از منتقدین و طرفداران اعم از نویسنده و کارگردانان دعوت کنه تا سریال مورد نقد قرار بگيره تا برای بیننده ها روشنگری شود.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
از میان گوش فرا دادن به سخنان مبالغان دینی و پایتخت قطعا گزینه دوم خیلی بهتره.
حداقل لحظه ای خنده به لب های ما آوردن. خسته نباشید میگم به همشون. به حرفای این دوستان دینی هم خیلی گوش ندین چون هر کاری بکنیم این دوستان منتقد هستد آخه خودشون دانای کل تشریف دارن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این ملت معلوم نیست فازشون چیه؟ تو نظرسنجی همه نوشتن خوب نبود و بد آموزی و بی ادبی زیاد داشت حالا میگن واقعیت جامعه همینه!!!! شماها معلومه از کدوم قماش هستید؟!! اگر واقعت جامعه شماها اینطوریه به بقیه تعمیم ندید لطفا! بله شاید اکثریت مثل شماهایی که کامنت گذاشتید با واقعیت و ذات خودتون و اطرافیانتون تو این سریال مواجه شدید ولی همه که مثل شماها نیستن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
باید واقعیت های جامعه رو یجوری به شما نشون بدن در غیر اینصورت شماها ایران را بهشتی ساخته دست خودتون میدونید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بیننده خارجی؟ اتفاقا دلیل اینکه مردم اینقدر به پایتخت علاقه دارن همینه که مثل آینه داره خودشون رو نشون میده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مگه ما ایرانیها اینطوری نیستیم؟ دقیقا درست گفته. در ضمن در خصوص "تعابیر بی‌ادبانه مخصوصاًًُ نسبت به والدین" هم اتفاقا باعث شد من درک کنم که رفتار تند با والدین چقدر زشته و یاد بعضی رفتار های خودم با پدر و مادرم افتادم و سعی می کنم که باهاشون بهتر رفتار کنم. به نظر من خیلی از انتقاد هایی که به این سریال میشه اصلا منصفانه نیست.
البته بحث تبلیغات در خصوص روبیکا و ... قبل از سریال واقعا کلافه کننده ست. همچنین در خصوص عصر جدید هم تبلیغات بین برنامه در خصوص حامی مالیشون واقعا آزاردهنده ست.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مروج آرایشگری و رفتارهای نامناسب!!!!!؟
ترویج ارایشگری بده!؟ فهیمه و رحمت چه رفتار نامناسبی داشتن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
از بیکاریه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
پس کسی لورل و هاردی را نگاه می کنه یعنی امریکایی ها اینجوری هستند
هرکسی سه کله پوک و چارلی چاپین نگاه می کنه یعنی توهین به ملت
یک عده فقط کار ساخته شده پرطرفدار ازارشان می دهد
شما کاری انجام دهید هفتاددرصد طرفدار داشته باشه
هیس
هیس
هیس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آقای مثلا استاد حوزه . . .
این محصول شما و ساخت مدیریت قشنگ شما در مملکت اسلامیه
باشه شماها خوبید
سرتون رو بکنید زیر برف بگید کی دید کی دید اون بخوره
این واقعیت جامعه است و برای امثال تو هست
نشون ندادنش چیزی رو عوض نمیکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
چراماجراروسخت میگیرین سریالش قشنگه فقط میخواستن یه اعلام حضوری کنن وبگن ماهم هستیم همین
یک بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حاج آقا سلام ...
فکر کنم خیلی لز این جامعه بدور هستید .


لطفا از کنج عزلت خارج شوید . و به درد جامعه بخورید نه خود درد جامعه بشوید.
راه حل عملی انجام دهید...شعار بس ...شعور لازم.
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
دقیقا همین ها رو تو سریال نشون میده و اینا واقعیت این کشور و این جامعه هست
ناشناس
|
Japan
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
همین سریال که تنها دلخوشی ما هست را هم از ما بگیرید! حاجی میشه یکبار بگویید تخصص شما چیست؟ فیلمسازی؟ شهرسازی؟ علوم دینی؟ زمین شناسی؟ تاریخ شناسی؟ یا همه ی اینها؟؟ چرا در هر مساله ای صاحب نظرید؟
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
دردشون جای مهر نقی بود فقط
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
فیلم واقعیت جامعه بود نه واقعیتهای ساختگی که نشون مردم میدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
متاسفانه سینما وهنر دست آدمهای خود فروخته است به اسم طنز ایرانی را زیر پا له میکنند تا فرهنگ غرب را جلوه بدهند
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
برچسب منتخب
سامانه سعدی غلامرضا تاجگردون اعتبارنامه نمایندگی کاظم دلخوش حسین محمد صالحی