بازدید 48216
آیا پرواز‌های متعدد خطوط هواپیمایی مشهور در جنوب خلیج فارس به چین متوقف شده یا ادامه دارد؟ بیایید سوال را کمی جزیی‌تر مطرح کرده و بپرسیم: آیا پرواز‌های رفت و برگشت میان امارات متحده عربی و چین دایر هستند یا خیر؟ اگر لازم می‌دانید، ابتدا درباره این موضوع کمی تحقیق کرده و وقتی واقعیت برایتان مسجل شد، به سوالات و ابهامات پاسخ دهید.
کد خبر: ۹۶۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 24 February 2020
تابناک اجتماعیآیا می‌شود به آمار و ارقام ارائه شده درباره بیماری کووید۱۹ و عامل رقم زدنش یعنی ویروس کرونا اتکا کرد یا بهتر است همه چیز را تفسیر کرد و دنبال چیزی ورای عدد و رقم بود؟

به گزارش «تابناک»؛ نیم نگاهی به شبکه‌های اجتماعی و حضور در کوچه و خیابان و گپ و گفت با مردم حکایت از آن دارد که بسیاری ترجیح می‌دهند، اخبار و شرایط را تفسیر کرده و حتی شواهدی در رد آمار و ارقام رسمی مبتلایان و جان باختگان ارائه دهند؛ رویکردی که قصد داریم توسعه اش را به علاقه مندانش پیشنهاد دهیم!

برای شروع بد نیست از اینجا شروع کنیم که روز به روز بر شمار کشور‌هایی که درگیر ویروس جدید کرونا می‌شوند افزوده می‌شود و این ویروس شبیه ضرب المثل «شتری که در خانه هرکسی می‌خوابد»، سراغ کشور‌های مختلف می‌رود و آن‌ها را با چالش مواجه می‌کند.

به نظر در این نکته که چالش یاد شده تا چه اندازه جدی است، اختلاف نظر چندانی وجود ندارد و افزون بر آن، تردیدی نداریم که مقابله با ورود ویروس نیز اقدام سهل الوصولی نیست و تنها می‌شود با تدابیری، کوشید احتمال ورود ویروس را کاهش داد.

با این مقدمه، بسیاری نتیجه می‌گیرند که قطعا عامل ورود ویروس کرونا به کشورمان، پرواز‌های دایر میان ایران و چین بوده است؛ همان پرواز‌هایی که هنوز هم شایعاتی در خصوص دایر بودنشان وجود دارد که بسیار مهم است پیگیری شده و حتی به پیگیرد قضایی گره بخورد.

 
وقتی کشور‌های همسایه آمار‌های کرونایی را زیر فرش قایم می‌کنند!

اکنون بیایید یک قدم از این ماجرا فراتر رفته و تلاش کنیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا پرواز‌های متعدد خطوط هواپیمایی مشهور در جنوب خلیج فارس به چین متوقف شده یا ادامه دارد؟ بیایید سوال را کمی جزیی‌تر مطرح کرده و بپرسیم آیا پرواز‌های رفت و برگشت میان امارات متحده عربی و چین دایر هستند یا خیر؟

اگر لازم می‌دانید، ابتدا درباره این موضوع کمی تحقیق کرده و سایت‌های اینترنتی را کنکاش کنید و وقتی برایتان مسجل شد که ارتباط هوایی امارات و چین برقرار است، از خودتان بپرسید آیا توریستی ترین مقصد خلیج فارس در معرض خطر ویروس جدید کرونا نیست؟

بیایید کمی جلوتر رفته و این سوال را مطرح کنیم که طی هفته‌های اخیر، گزارش‌هایی از کشور‌های آن سوی خلیج فارس منتشر شده که حکایت از مرگ شماری از شهروندان با بیماری کووید۱۹ دارد. مواردی که ظاهرا ترجیح داده اند، زیر فرش قایمشان کنند تا مبادا به گردشگری شان آسیب وارد شود و اقتصادشان به خطر بیفتد.

اما اگر از خلیج فارس فاصله بگیریم و مثلا سراغ عراق یا پاکستان و افغانستان برویم، اوضاع خوب و عالی می‌شود و خبری از کرونا نیست؟ بیایید این سوال را جور دیگری مطرح کرده و از شمار فراوان ایرانیانی که به عراق سفر کرده اند، بپرسیم: آیا اوضاع بهداشت و درمان در کشورمان به نسبت همسایه غربی بدتر است یا بهتر؟

به نسبت همسایه‌های شرقی چطور؟ آیا می‌توانید به این سوال پاسخ دهید که کشور‌های دیگر چه تدابیر موثر و کارآمدی برای مقابله با ویروس کرونا به کار بسته اند که امثال کره جنوبی و ایتالیا در اتخاذشان عاجز بوده اند و با کووید۱۹ درگیر شده اند؟ آیا به رویت نشدن ویروس در کشور‌های همسایه مان شک و تردیدی ندارید؟

اگر به این مجموعه ابهامات، تجهیز نشدن برخی کشور‌ها به کیت‌های تشخیص ویروس کرونا و اتخاذ نشدن تدابیر اولیه برای ورود ویروس کرونا و هر تدبیر دیگری را اضافه کنیم، چطور؟ اساسا چه زمانی ابتلا به ویروس کرونا مسجل و محرز می‌شود؛ زمانی که تدابیری برای تشخیص و مقابله اتخاذ شده باشد یا وقتی هیچ دستور کاری وجود ندارد؟!

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۲۵
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
یعنی باور کنیم اگر این ویروس ابندا از ایران شروع شده بود دولت چین به خواست سفیر ایران در پکن پروازهای هواپیما به ایران را قطع نمی کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اینکه کرونا واقعا چطور وارد کشور شده به این راحتی قابل اثبات نیست و فقط میشه احتمال داد. چیزی که اهمیت داره اینه که متاسفانه مسئولین کشور در این مدت در خصوص این موضوع کاملا سهل انگارانه عمل کرده اند.
امیر
| Turkey |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ردیابی وبسایت فلایت رادار ۲۴ نشان می‌دهد که پروازهای هواپیمایی ماهان از پکن به تهران و برعکس همچنان ادامه دارد.

پرواز W578 هواپیمایی ماهان از پکن به تهران، سه روز پیش، ساعت ۴:۴۰ صبح در فرودگاه امام خمینی فرود آمد. این هواپیما از نوع ایرباس ای ۳۴۰ بوده که هواپیمای مسافربری است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، ۱۱ بهمن گفته بود که دولت تصمیم گرفته است پروازهای رفت‌وبرگشت به چین را به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در این کشور متوقف کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
به لطف «ماهان» همه میگیریمممممممممممم
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اگر به مبارزه با کرونا به چین رفته بودیم ،اکنون نباید در قم باش در بیفتیم!
حامد
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
جناب تابناک لطفا سخنان نماینده قم تیتر بزن. راستگو باش ای نماد راستگویان،
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند، گفت: تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
"ایران" دیگران را به قایم کردن آمار زیر فرش متهم میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
توو کشور ما اول همه چیز تکذیب میشه بعد میگن اجازه از بالا نبود بعد میگن مواظب خودتون باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خدایش خیلی رو میخواد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تفاوت این کشورها و کشور ما در میزان دروغی است که مسئولان می گویند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
آییییی گفتیییییییییی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
دقیقا.اینکه سایر کشورها امار رو مخفی میکنن دلیل بر درست بودن عمل مخفی کاری نیست.موضوع در مورد کشور خودمون اینه به دلایل سیاسی که همه ازش اطلاع دارند اعلام وجود بیماری در کشور رو با تاخیر زیاد انجام دادن و همین باعث افزایش آلودگی در سطح کشور شده.دقت کنید ما هم میدونیم جلو انتقال ویروس رو به هیچ نقطه از دنیا نمیشه گرفت اما موضوع عدم اطلاع رسانی به دلایل خاص هست.تفاوت هست بین کسانی که از همون اول تمام تلاششون رو میکنن تا از مردم محافظت کنن با کسانی که میگن فعلا اعلام نکنید تا بعدا که کارمون راه افتاد اعلام کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
عزیزان من

روی سخنم با آنهایی هست که در ایران مسئولیت دولتی دارند:

اگر قرار باشه همیشه خودمان را با کشورهای بیچاره مقایسه کنیم هیچ وقت پیشرفت نخواهیم کرد.

ما باید همیشه خود را با کشورهای توسعه یافته مثل کانادا، آلمان، ایتالیا، کشورهای اسکاندیناوی و .... مقایسه کنیم و ببینیم چقدر با آنها فاصله داریم و اونها چه کردند که اکنون در این جایگاه هستند.

لاکن جایگاه ایران چیزی که اکنون در ان گرفتار است نیست. ایران حداقل باید در حال حاضر کشوری میبود با سطح رفاه سویس و کشورهای اسکاندیناوی و بلکه بهتر از آنها.

مگر همین کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج به غیر از نفت و مسئولین با درایت و کاردان چه دارند.

اما در پایان روی سخنم با مردم عادی هست:

هیچ امیدی به آینده ایران وجود ندارد. اگر توان مالی دارید از ایران و خاورمیانه فرار کنید و اگر توان مالی ندارید حداقل آزاده باشید و دست از زاد و ولد بردارید تا این فلاکت را بیش از این گسترش نداده باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
من اصلا آدم بد دهنی نیستم
ولی اینجا رباید بگم ساکت شو هموطن
بقیه لطفا ببخشید اساعه ادب شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
نگران نباشید
مجلس انقلابی میاد همه چیز درست میشه :)))))
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
من عزیز تو نیستم. من دشمن تو و همه وطن فروشان هستم. ای شخص بی هویتی که جرأت نکردی اسمت رو بیاری و هرچی دلت خواست مثل گرگی در لباس میش و با ظاهر خیرخواهی و دلسوزی گفتی. خیال نکن مردم ایران شما وطن فروشان را نمی شناسند. مرگ بر وطن فروشان.
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
در جائی که کسی به کسی حساب نمیدهد همین است و بس. خوبه تحریم هستیم و گرنه پول نفت باز میرفت مفتی تو جیب برخی ها که باعث این اوضاع شده اند. ملت چیکار میتونه بکنه و اگر هم از کشور خارج بشه مطمئنا خارج برای مردمان خودش خوبه نه برای ما .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
من هم موافقم. خاموش!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
به 1233: اگه جواب منطقی داری بگو وگرنه بهتره ساکت شی. ضمناً من هم بددهنم و هم دست بزن دارم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
کاااااملا درسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
موافقم
تابناک چرا پاسخها منفی و مثبت نداره ؟؟
عزیز شما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
آقا گرگه: عزیزان من در رو باز کنید منم مادرتون. شنگول: آخه کانگورو، مگه کوری آیفون تصویریو نمیبینی. شوخی به کنار، خداییش طرف صحبتت رو چی فرض کردی؟ تو کی هستی که زمین و زمان رو نصحیت میکنی؟ فکر نمیکنی یکی از دلایل مشکلات ما ایرانیا همین باشه؟ تازه چرا "باید" خودمون را با کشورهای غربی مقایسه کنیم که هیچ شباهتی باهاشون نداریم؟ میدونی ما ایرانیا حتی به تهدید اسلحه هم به اندازه مردم کشورهای غربی که گفتی کار نخواهیم کرد؟ راستی آقا گرگه، تو حتی زورت میاد بگی خلیج فارس میگی خلیج، پس اول دم خروس رو جمع کن که چند دهه است زده بیرون. گذشته از همه اینا، نمیدونم چرا هر وقت یکی بهم میگه "هیچ امیدی به ... وجود ندارد"، حس میکنم میخواد یه چیزی از من بگیره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تو خودت چرا نمی ری ؟
Bet
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
کاملا موافقم و کاملا درست میگید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
به 1058 علیرغم اینکه مثبتها جای امیدواریه ولی در مورد کسایی که با منفی زدن دلشون خنک نشده باید بگم: خشت بر دریا زدن بیهوده است، نرود میخ آهنین در سنگ و تا حالا داشتی تو گوش ... یاسین میخوندی
شوقی
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
منظور ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
منظورش این بود که فقط ما خوبیمممممممم!!!
ناشناس
|
Thailand
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
در اسرع وقت دولت جهان هرگونه ورود به ایران و ورود مستقیم و غیر مستقیم از مبدأ ایران را ممنوع خواهند کرد از بس که مسئولین محترم تصمیمات و عملکردهای نامعقول، کُند، دیر هنگام، نابجا و یا عدم تصمیم و عدم اقدام بر علیه کروناویروس یا شیوع سایر بیماریهای واگیر انجام می دهند و البته این کنش ها و واکنش های افتضاح برای ایرانی و خارجی مسبوق به سابقه است.

شیوع ویروس در ایران در این وضعیت تحریم ها، آن تعامل های محدود را نیز بشدت خدشه، اخلال و یا متوقف می کند.

لذا هیچ بعید نیست که شیوع کووید-١٩ در ایران تعمدا توسط پلیدان صورت گرفته باشد.

بابا این مخ ها را از کجا پیدا می کنید و بر مسئولیتهای مهم می گمارید که هر افتضاح و گندی هم که می زنند، ذره ای باک شان نیست و آب توی دل شان تکان نمی خورد!؟
ناشناس
|
Latvia
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
من که نفهمیدم اخرش چی خواستید بگید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
داره میگه وقتی داریم شفاف همه چی را می گویم چرا باز شک می کنید
ناشناس
| France |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تهش اینه که خودت انتخاب کردی کرونا بگیری
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
میخواستند بگن که همه کشور ها و مسیولین در همسایگی هم مثل ما بیخیال هستند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
سر تیتر این گزارش میزدی بیانیه ماهان بهتر نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
در حقیقت سازمانی که ماهان وابسته به اونه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
با سلام، وقتي 38 كشور دنيا گرفتار كرونا شده اند از كجا معلوم اين ويروس از چين وارد ايران شده باشد؟
پاسخ ها
بانام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
میشه بفرمایید به چینی و عراقا و افغانستان کدام مردم 38 کشور مد نظر به ایران سفر میکنند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تو ساکت شو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
چرا فکر می کنی دولت مردان ما آمار رو توی سینی طلا به مردم می گن. انصاف هم خوب چیزیه همه دشمن و دروغگو
سوسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تو امارات تا کنون 100 نفر یا بیشتر مرده اند اونموقع به خاطر ترساندن مردم پروپاگاندا راه میاندازند مخفی کاری به خاطر ورشکستگی توریسم
پاسخ ها
Angel on gel
| United States |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
نماینده مردم قم همین امروز تو مجلس گفتن بالای 50 نفر در قم به دلیل کرونا فوت شده اند ... خودشونم سر دروغ هاشون با خودشون درگیرن
آمار مسئولین بهداشتی زمین تا آسمان با واقعیت تفاوت دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
امارات و بحرین و کویت و ... با مردم روراست نیستن!
فقط مسئولان ما خوبن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
نماینده قم کار خوبی نکرد. ما همزمان موج دوم ابتلا به آنفولانزا هم رو داریم. تنها مرجعی که قادر به انجام تست کرونا و اعلام مثبت یا منفی بودن نتیجه هست فقط خود وزارت بهداشته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
از کشورهای همسایه فقط امارات کرونا دارد که آن هم چهار نفر از یک خانواده فیلیپینی بودند که همه را درمان کردند دیروز هم دو نفر دیگر که یک زن و مرد ایرانی بودند و آنها را در فرودگاه گرفتند و برای درمان بردند این شما هستید که آمار را زیر فرش قایم می کنید
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
از قدیم گفتند مرغ همسایه غازه
داداشم یه یک ماهی صبر کن
اون موقع خیلی از کشور ها از ما تو امار کرونا سبقت میگیرند
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
آفرین. این تحلیل آنقدر علمی بود که میشه به عنوان مقاله در ژورنالهای معتبر علمی چاپش کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بروید فکری برای خود کنید همه کشورهای همسایه ایران را قرنطینه کرده اند. ترکیه از ساعت 20 دیشب مانع ورود ایرانی ها میشود. در افغانستان 3 نفر در هرات کرونا گرفته اند که از ایران رفته اند. در امارات یک زن و شوهر ایرانی کرونا دارند. عراق مرزهای خودش را بسته کویت هم پروازها را لغو کرده آذربایجان و ارمنستان هم مرزهای خود به روی ایران را بسته اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ان زمانی که به خود ما خرده می گرفتی که چرا پرواز داریم در همین سایت گفتم در جهان دارند پرواز می کنند به این کشور البته یه صورت محدود
ولی در مورد ابتلا در دیگر کشورها همین دیشب خبر امد در امارات 18 نفر مردن ولی ایا کشورهای دیگر منطقه رفت و امد با این کشور را محدود کردن یا نه و فقط با ایران این کار شد؟
اگر فقط با ایران شد دیپلماسی ضعیف را کنار بگذارید کنار و با قدرت جلو بروید و در شرایطی اقدام متقابل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ما هميشه بهترينيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تفاوت شما این بود که کشورهای دیگر پروازهای خود به چین را لغو کردند ولی شما این کار را نکردید ویروس کرونا از همین طریق وارد ایران شد. خدا هم خوب جوابی بهتان داد. الان باید هزاران میلیارد هزینه کنترل این بیماری کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
نقشه هوایی را ببین الان در چین پرواز می کنند به سایر کشورها!!
اره اول تفاوت را ببین!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
هموطن این هزارن میلیارد از جیب من و تو زده خواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
مدیر عامل خودکامه ماهان باید محاکمه و اعدام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
جناب دانا این شرکت با درخواست وزارت راه پرواز می کرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
با دستور دولت پرواز می کرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
جناب 1240، هر مقام و مسئول گناهکار اعم از وزارت راه یا غیر راه باید سریعاً محاکمه شوند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تابی،،،،، عزیزم ،،،،،،، وحشت کردی از مجازات که سانسورش کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
معنای این گزارش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هدف شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
من اشتباه کردم که می گفتم هیچ پروازی به جز ایران به چین وجود ندارد و لی دارد و هم این که اینقدر به خودمان نزنیم که دیگرن نگرفتند و ما گرفتیم در حالی که دارند پنهان می کنند
مهرداد
|
Germany
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
این واقعا خجالت اوره به جای پاسخگویی ب مردم خودت، از امار دادن یا ندادن کشورهای دیگه خرده بگیری !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
باشه بابا شما راست میگی، اصلا" توی ایران کرونا نیومده که، مردم از خوشی زیاد یهو می افتن میمیرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
امارات تا حالا ۱۶ تا کشته داده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
دیروز می خواندم یک نفر نوشته بود در مترو تهران مسافرانی که از شمال به جنوب می آیند ماسک دارند ولی مسافرانی که از جنوب به شمال می روند ماسک ندارند. من نمی دانم کرونا که اینقدر با کلاس است چرا اینجا آدم می کشد؟ بیخود در رزومه اش ثبت میشود.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
نتیجه گیری: در عراق و افغانستان هم مردم از کرونا میمیرند پس شما هم بمیرید و اعتراض نکنید.
باشه چشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
نتیجه اینکه انقدر توی هر مساله ای خود کارشناس پندار نباشیم و با یه جو اطلاعات یه خروار اظهار نظر نکنیم و اینقدر جو منفی ندیم و تو سر خودمون نزنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ملت و پیاده می فرستادید عراق بعد از برگشتن میلیونها ویروس آنفولانزا وارد کردید . شماها فقط بهرفکر پول هستید
ا
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
وضعیت بهداشت و درمان عراق، افغانستان و .... را کجای جیگرم بگذارم! دارند کوچه به کوچه در ایران دنبال درمان بیماریهای ساده خود می گردند. اونوقت برای پیشگیری از کرونا مرزهای خود را به روی ایرانیان می بندند! عجب روزگاری!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خدایا اینها از عرستان کویت و امارات ایراد می گیرند. کویت سیستم درمانی کاملا رایگان حتی برای مهاجرین. عرستان بزرگترین بیمارستان درمان سرطان در خاورمیانه امارات اعزام بیماران به اروپا و آمریکا با هزینه دولت. بعد در ایران دولت ماسک 200 تومانی را کرد 400 تومان و بلافاصله هم داروخانه ها از ماسک و مایع ضد عفونی خالی شدند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
آره فقط شما خوبید
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
چی داری میگی راستی فکر می کنید حنای تان رنگی دارد؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تابناک جان همین الان پرسنل بیمارستان ها البته نه همه بعضا از ترس بیماری کرونا در محل کار حاضر نمیشوند نه اینکه نمی خواهند خدمت کنند یا بلد نیستند یا امکانات ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اگه به کادر پزشکی اعلام میکردن از ماه قبل که کرونا اومده و بجی حروم حرج کردن منابع داخلی خرج میکردن داخل و اونا لباس مجهز میپوشیدن انقدر اورژانسها الوده
نمیشد که هم خود دکترا و پرستارا قربانی بشن نه
مردم،
اسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
در پنهانکاری به گرد پای شما هم نمی رسه فرافکنی نکنید
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ما دیگه از مقایسه با عراق و سوریه و عربها خسته شدیم. ما ایرانیم اگه توانایی اداره این نام بزرگ ندارید خوش آمدید برید خونه تون بشینید!
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
آفرین به نظرتون خیلی خوب گفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
مشکل ما اینه که دشمنای خارجی و داخلیمون نامردن و اگه کسی اینجا دست توی دماغش کنه، فوری در صدر اخبار جهان قرار میگیره.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
مشکل ما اینه که عالم و آدم دشمن ما هستن!
یا بهتره بگیم ما دشمن عالم و آدمیم!!
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ما در ایران زندگی می کنیم نه در دبی یا آنکارا یا بغداد ضمن اینکه تا امروز همه جا مطرح شده آمار مرگ و میر کرونا 2 درصد هست در حالیکه تا الان ما رکورد مرگ 25 درصد مبتلایان را رد کرده ایم
سوال مهم این نیست که قیمت نفت در بقیه کشورهای همسایه چگونه است . سوال اساسی این است که مصلحت تا کجا عدم صداقت را توجیه می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ما کیت تشخیص کرونا به تعداد محدو در اختیار داریم بنابراین فقط کسایی که حالشون خیلی بد میشه رو بررسی می کنیم. آمار دو درصد برای نسبت فوت شده ها به کل مبتلایان هست اما آمار ما فقط تعداد فوت شده ها و بیماران با وضعیت بحرانی رو نشون می ده.
بنابراین تعداد افرادی که مبتلا هستن و حالشون خیلی بد نمیشه و مثل یه سرماخوردگی معمولی این دوره رو طی می کنن و اصلا تشخیص کرونا داده نمیشن توی این آمار لحاظ نشده.
علی جعفرپناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
این که همه اش سوال بود. خب خودت دو تا تحقیق از سایت های فروش‌بلیط‌عربا به چین میکردی عکسشو میذاشتی واسه اثبات.
h.h
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
چی شد پس، تا زمان انتخابات شیوع ویروس کرونا بایکد خبری بود حالا که رأی گیری تمام شده تبدیل شد به دغدغه اصلی.
بخدا مسئولین بخاطر تمام کارهایی که می بایست انجام می دادند و ندادند مدیون قربانیان و خانواده های آنان هستند تا قیامت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خیلی عجیب است. تا الان یک زن که از ایران به کانادا رفته کرونا داشته یک زن و شوهر ایرانی در امارات کرونا دارند یک مسافر ایرانی و یک مرد در افغانستان یک مسافر ایرانی در بحرین و یک ایرانی که به کویت رفته اند کرونا داشته اند. شهردار یکی از مناطق تهران و رییس دانشگاه علوم پزشکی قم هم کرونا دارند. فکر نمی کنید کرونا به شدت در ایران گسترش پیدا کرده؟ خدا نکند ولی فکر کنم دو هفته تا یک ماه دیگر کرونا در ایران طغیان کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
چرا ایران پرواز به امارات را ممنوع نمی کند؟؟؟؟؟؟ جایی که افعانستان برا ی حفظ جان مردمش در برابر صادرات کرونای ایرانی انجام داد؟
mohsen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
از خونه عمه من كه ويروس نيومده از يك مشت چيني نجس خور كمونيست وارد كشور شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
حالا چرا بعد از ورود به کشور رفته قم و در خونه عمه جنابعالی خوش کرده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
شما درست می گویید، همه دنیا بد و فقط ما خوبیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ماله كش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بدبختی جامعه ما این است که از بس مسئولین در موضوعات اساسی دروغ گفته اند که مردم هیچ خبر رسمی را قبول ندارند و بیشتر دنبال کسب خبر از فضای مجازی که سرشار از دروغ است و یا رسانه های بیگانه از جمله بی بی سی هستند که هیچوقت یک خبر مثبت هم از ایران ارائه نمی دهد هستند. مسلما کشوری مثل امارات به هیچ وجه آمار واقعی را بیان نمی کند چون متکی است بر توریسم و حتی اعلام واقعیت و تحریم مرزهایش باعث کمبود شدید مواد غذایی در آن کشور خواهد شد که توان تولید آن بسیار ضعیف است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
امارات از توریسم درآمد دارد و متکی به آن نیست، نفت حرف اول رو میزنه،
لبه تاريکي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اين مقاله مي خواهد بگويد مسئوولان بر خلاف کشورهاي همسايه خوب عمل کرده اند؟
لبه تاريکي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اين مقاله مي خواهد بگويد مسئوولان بر خلاف کشورهاي همسايه خوب عمل کرده اند؟
لبه تاريکي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اين مقاله مي خواهد بگويد مسئوولان بر خلاف کشورهاي همسايه خوب عمل کرده اند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
وزیر بهداشت دیروز می گفت تعداد مبتلایان 43 نفر کشته 8 نفر امروز در مجلس گفته بیمار 47 کشته 12 نفر یعنی 4 نفر از دیروز تا حالا مریض شده اند 4 نفر هم مرده اند یعنی مرگ 100 درصدی تلفات این بیماری 2 درصد است اینها اصلا بلد نیستند بیماران را تشخیص بدهند فقط وقتی طرف مرد می فهمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بنده خدا، اون 4 نفری که مردن لزوما هموم 4 نفر که دیروز مریض شدن نیستن که بشه 100%، آمار ریاضی هم خوب چیزیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ما بهتره در خصوص شفافیت و صداقت با مردم اصلا داد سخن ندیم !
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
باز مقایسه با کشورهای درپیت تر شروع شد؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
نه این که ما آمار دقیق رو حلوا حلوا کردیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خب چون کشورهای همسایه قائم کردند ما هم بای این کار را بکنیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بهتره به بدبختی خودمون برسیم، خجالت بکشین اینقدر با فضولی ، ایرادات خودمون رو پنهان نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
عالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ما خوبیم. عالی هستیم. داریم اول میشیم.
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بحث مقایسه در میان نیست هرکس وهرمقام مسئولی که در این مورد کوتاهی کرده باشد یا کاری را ازروی مصلحت اندیشی انجام داده باشد که نا خواسته در گسترش این بیماری موًثر بوده باید باز خواست کرد فرقی هم نمیکند که در کدام کشور باشد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
جان کلام این گزارش چیست!!!!!!!
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
جواب سوال شما این است که چون سیستم بهداشت و درمان ایران از همسایگان جلوتره و دولتش بیشتر زیر ذره بینه و بی اعتمادی بهش بالاتر، به احتمال زیاد موارد بیماری زودتر و بیشتر تشخیص داده شده اند و این هیاهو و نابسامانی در مدیریت یک بیماری واگیر در مملکت بوجود آمده،سوال اینه که چرا کسی مرزهاشو با کانادا نمیبنده؟ ولی همسایگان ایران اعم از ترک و عرب و افغانی که با پول ایرانی سود میکنن تا دری به تخته ای میخوره مرز میبندن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
وقاحت تا چه حد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
حدش واسه اینا خیلی زیاده
حال حالاها جا داره
خوبه یک جای مملکت تو هیچ زمینه ای سالم نمونده دیگه
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تا بينهايت! تا جايي كه مردم جا دارند !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
حدو مرزی نداره
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
مگر مسئولین ایرانی بیش از یکماه ورود کرونا به ایران را انکار نکردند؟ مگر چینی های خبیث که قبله مقامات ایرانی هستند 50 روز آنرا از مردم جهان پنهان نکردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خدا خیرت بده یک حرف حق زدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
مقایسه مخقی کاری مسئولین کشورهای عربی و کشور خودمان در زمینه تعداد مبتلایان و افراد فوت شده به دلیل بیماری کرونا هیچ دردی از مردم دوا نمیکند. اساساً ما ایرانیها و اعراب اگر در خیلی موارد با هم فرق داشته باشیم در یک چیز شباهت بسیاری زیادی داریم و آن هنر مخفی کاری است. دقیقاً رفتار دولتمردان ما و دولتمردان اعراب در زمینه اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا یکسان است. آنچه برای شخص بنده بسیار آزار دهنده است این است که یکی از خطوط هوائی ایران بدون توجه به امنیت و سلامت عمومی کشور کماکان پروازهای خود را به چین ادامه داد تا سرانجام ویروس کرونا به کشور وارد شد. گویا در این آب و خواب مسئولی نبود که جلوی عمل مدیران این خط هوائی بایستاد
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
منظور شما از این مقایسه ها چیست
ایا میخواهید بگویید فقط اینجا قصور نشده است
یا چون در کشورهای منطقه قصور میشود تقصیری متوجه تصمیم گیران نیست
علی
|
Turkey
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ردیابی وبسایت فلایت رادار ۲۴ نشان می‌دهد که پروازهای هواپیمایی ماهان از پکن به تهران و برعکس همچنان ادامه دارد.
پرواز W578 هواپیمایی ماهان از پکن به تهران، سه روز پیش، ساعت ۴:۴۰ صبح در فرودگاه امام خمینی فرود آمد. این هواپیما از نوع ایرباس ای ۳۴۰ بوده که هواپیمای مسافربری است.سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، ۱۱ بهمن گفته بود که دولت تصمیم گرفته است پروازهای رفت‌وبرگشت به چین را به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در این کشور متوقف کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
مدیر هواپیمایی ماهان در آینده به دادگاه کشانده خواهد شد دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد در هر جای دنیا هم که باشد به ایران بر می گردانندش!!!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اکر کرونا امانش بده خوب دادگاهی میشه!
سین جیم
|
Netherlands
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
مقاله بی ارزشی بود. فقط از مخاطب سوال شده بود!!! بهتر بود از مسئولین سوال می شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
این بخشی از جنگ نامتقارن است برای مهار ایران. برای اینکه ورود ایران به عراق و سوریه محدود بشهو برای اینکه نتونه صادرات غیر نفتی هم داشته باشه و برای اینکه با بیماری درگیر باشه و سیل و غیره هم اگر بتونند براش بفرستند بلکه تسلیم بشه چون از راه نظامی قادر به این کار نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
سنتی و صنعتی رو قاطی نکن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
لازم نیست کشورهای منطقه را زیر سوال ببرند اصلا به شما ربطی ندارد. خیلی عرضه دارید مشکل مملکت را حل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
عرضه یک کشور بخشیش مربوط میشه به فرهنگ و اخلاق مردم اون کشور. بله من هم اعتقاد دارم از فشنگ در ایران باید خیلی بیشتر استفاده بشه به صورت سریع و از نوع دادگاه صحراییش چون بعضی از خلافکاران و پرروها دیگر حرف آدمیزاد که هیچ حتی تهدید زبانی و
زندان هم حالیشون نمیشه و اینها رو فقط به صورت فیزیکی باید غربال کرد
ناشناس
|
France
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اگر از خوانندگان سوال پرسیدی پاسخ شما اینجاست.کشورهای حاشیه خلیج فارس اب و هوای گرم دارند و بنا براین انتشار ویروس در انکشورها منتفی است زیرا روی اشیا و در هوا مدت کوتاهی زنده مانده و بعد از بین میرود لذا همانطور که مسئولین در ایران میگویند شیوع این ویروس بعد از عید از بین خواهد رفت انجا دقیقا الان اب و هوا همین بعد عید ماست.از طرفی در این مقاله کشورهای جنگزده و عقب مانده مثل عراق و افغانستان و پاکستان امروز مبنای مقایسه ما قرار میگیرند و اگر این باعث کثر شان مسئولین کشور ایران نیست من دیگر حرفی ندارم.هر چند این مقاله اگر هدفش کاهش ترس در جامعه باشد قابل تقدیر است و از این باب باید عرض کنم بنده این بیماری را گرفته ام ولی همسر و فرزندانم دچار نشدند.همچنین مادر بنده خفیفتر از من درگیر بود و همشیره بنده مثل من حاد بود ولی همسر و فرزندانش حتی مختصر علائمی هم نشان ندادند. پزشکان در ما تشخیص اسم دادند که ما قبول نکردیم این چگونه اسمی است که همزمان در سه عضو خانواده بروز کرد. امروز همه ما زنده هستیم و تنها ریه های من و همشیره کمی کارایی خود را از دست داده.این بیماری در همه افراد به یک شکل بروز نمیکند و خوشبختانه در کودکان علایم حاد ندارد و با استراحت کامل و نوشیدن مایعات و گرم نگه داشتن بدن در افراد سالمی که ریه های اسیب دیده ندارند قابل درمان است.افراد سیگاری و ریه های اسیب دیده بیشتر در معرض خطر هستند زیرا این بیماری از طریق از کار انداختن ریه ها قربانی میگیرد.بهر حال باید مراقب بود و احتیاط کرد ولی مثلی هم میگوید ترس برادر مرگ است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خب منظور؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تیتر (1): وقتی کشور‌های همسایه، آمار‌های کرونایی را زیر فرش قایم می‌کنند!
آره کشورهای همسایه بد هستن، ما خوبیم!
برید ببینید نماینده قمتون (احمد امیرآبادی فراهانی) در حاشیه جلسه علنی مجلس چی گفته!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
مشکل ما با مدیریت بحران ها است!!!! کلا حضرات علم مدیریت ندارند!!!کلا حساب و کتاب سرشان نمی شود!!! دو دو تاشون میشه چهل و هفت!!!
کرونا
|
France
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
قربون شما تو کشور ما که الان حدود دو ماهی هست کرونا وارد شده از نوع پاستوریزه!!!!! البته مصلحت ها اجازه اعلام کردنها رو نمیده مصلحت ۲۲ بهمن مصلحت انتخابات و ....
وضع کشور تو همه زمینه اقتضاء ست
اون از زلزله چند سال پیش از سیل و دوباره زلزله
دولت بدبخت هم نمیتونه دماغ خودش رو پاک کنه چه برسه به مردم
وقتی یه دونه ماسک بشه چند هزار تومان باید دید به همچین مدیریتی
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
12 کشته از 47 بیمار هیچ توجیهی ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
هرچی بی بی سی و ایران اینترنشنال بگه همون درسته!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
فقط مسئولان با درایت ایران
راست میگن!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اونجا تعدد مراکز تصمیم گیری ندارند!!!همه زیر چتر یک مرکز واحد جمع میشوند و بحران را مدیریت میکنند!!!ولی اینجا همه مسئول هستند ولی هیچ کس پاسخ گو نبست!!!
Abed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
امارات 19 تا کشته داشته و پنهان کرده...
شاید کرونا از دوبی و اوبوظبی به ایران منتقل شده.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
حالا چون اونا اشتباه کردند ما هم باید اشتباه کنیم چرا از چیزهای خوبشان عبرت نمیگیرید و فقط در صدد توجیه رفتارهای غلط هستید
فضول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
کاملا معلومه که پنهان کردند کسی شکی درش نداره ، هیچ کسی هم شکی در بهتر بودن سیستم پزشکی کشور نسبت به کشورهای اطرافمان ندارد ، سوال اصلی اینکه چطور وارد کشور شده ، هیچ کس جواب این موضوع را نمی دهد ، وزیر بهداشت تو یک مصاحبه گفته بود توسط یک بازرگان که خودش یکی از فوت شدگان است وارد کشور شده حالا با فرض این موضوع مگر رفت و امد به چین منع نشده بود چطور این شخص توانسته برود و برگردد ان هم ناقل به بیماری و الوده بودنش کشف نشود!؟
فدوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
البته آنها بی بی سی و ... ندارند که تا می توانند روی اعصاب مردم هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خاموش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خیلی ببخشید.ستاد بحران تو مملکت چه کاری میکنه اخه ماسکی که از دو ورق دستمال کاغذی و یک وجب نخ درست میشه تو این مملکت باید نایاب بشه.مردم قم بعد از چندین روز اظطراب و و حشت تازه ماسک و مایع ضد عفونی میخوان بگیرند.والله خجالت داره.اون وزیر بهداشت باید از خجالت بمیره.. خدا نکنه تو این مملکت یک زلزله یا اتفاقات طبیعی بیاد..ستاد بحران و نهاد های مسعول فکر نکنم از خواب بیدار شوند.......والعاقبت للمتقین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
طبق خبرهای تلگرامی، دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم به کرونا مبتلا شده. و طبق گفته امیر آبادی نماینده مجلس روزانه 10 نفر در قم در اثر کرونا می میرند!!! فاجعه جهانی در حال رخ دادن است. چون طبق تصاعد هندسی، بیماری گسترش می یابد. کافیست طبق تصاعد هندسی با قدر نسبت 2 دقت کنید: 1، 2، 4، 8، 16، 32، 64، 128، 256، 512، 1024، 2048، 4096، ......

آقایان با اجازه دادن به پروازهای ماهان به چین و تردد طلاب چینی به قم، خودشان را به فنا دادند. خدا را شکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
مدیریت بحران را از چین یاد بگیرین!!!وقتی خطر را حس میکنه هفتاد ملیون را قرنطینه میکنه!! به قول امیر کبیر اداره مملکت با توصیه عمه و خاله نمی شود!!انگار همه با هم رودرواسی دارن!!
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تو این شرایط که مقاله ای نوشتی که همش سوالی بود ....
مجید ممبنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بیان این مطلب یعنی اگر بچه های همسایه من دزد و معتاد هستند پس اشکالی نداره بچه ما هم دزد و معتاد باشه بنابراین به بچه گیر ندید
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
آنانی که فقط به سیاهنمایی در مورد ایران می پردازند دانسته یا نادانسته مشغول خیانت به کشور هستند. ایران در یک جنگ بزرگ اقتصادیست. با این وجود به خوبی در حال مقابله با شیوع این بیماریست. درود و هزاران درود به کسانی که برای حفظ سلامت مردم کوشش می کنند و حتی سلامت خود را به خطر می اندازند. خدا با ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خاموش
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
چرا باید ساکت باشم. تو باید ساکت شوی که احتمالا چیزی جز نفرت در قلبت نیست. به این فکر کن که ممکن است امروز آخرین روز زندگیت باشد. درود به هر کسی که در راه انسانیت قدم مثبتی برمیدارد و ننگ بر خائنین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خدا همه مردم و مسئولان را کمک کنه از این بحران نجات پیدا کنیم
ولی مردم ما به کرات ثابت کردند جنبه حرف راست شنیدن را ندارند، دروغ هم می شنوند جوش میارن، اول باید تکلیف خودمان را روشن کنیم بعد از مسئولان توقع داشته باشیم واقعیات جامعه را به ما بگویند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
متاسفم براي نويسنده تابناك كه بينش نزديك دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
نه که مسئولین ما شفافسازی کرده و به موقع مشکلات رو اعلام کردن.مصاحبه امروز نماینده قم رو بخونید،۵۰ نفر تا حالا مرده اند
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خی حالا که چی؟؟ چون اونا دروغ میگند شما هم میتونین دروغ بگین؟؟
ما داریم هزینه جنگ با تقریبا تمام دنیارو میدیم چون ادعا میکنیم نماینده جبهه ی حق هستیم.
لطفا یا مارو با بقیه مقایسه نکنید یا اگر میکنید دست از ادعا کردن و شعار دادن بردارید تا ما هم مثل بقیه زندگی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
من باید شمارو به زور ببرم بهشت
حالا تو این فاصله یه بهشت هم این وسط واسه خودم درست میکنم
اشکالی داره آخه !!!؟
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
واقعا از بي خبري به اين موضوع مي پردازي
حالا كشور هاي همسايه هر چي هستند يا نيستند
فعلا واقعيت كشور خودمون رو در نظر بگير
عادت كردين هر مشكلي پيش مياد فورا با اين ور و اونور مقايسه ميكنيد
منظورتون چي هست ؟ يعني اينكه خيلي كارتون درسته؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
از این به بعد بیاییم همه تقصیرها را گردن وزیر بهداشت بیاندازیم و او را برکنار کنیم و با فرد جدید با راستگویی و صداقت پیش برویم.
بزرگترین دشمن این اپیدمی غیرشفاف بودن است.
همه می دانند شما بسیار بسیار با کفایت هستید اوکی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
نه اصلا نمیریم سرچ کنیم فرض رو بر این میزاریم حرف شما راسته
آیا اینکه مثلا امارات داره کار اشتباهی انجام میده از میزان اشتباه بودن کار ما کم میکنه؟ به خاطر یه قرون دوزار درآمد از پروازهای خارجی جان میلیون ها ایرانی رو به خطر انداختید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
امارات و بحرین و کویت و عراق و ترکیه رو ول کن. "نماینده قم" در جلسه غیرعلنی امروز مجلس چه گفت؟
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
حیا کنید. به خاطر دوزار پول این چرت و پرت ها رو ننویسید. انسان باشید لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اصلا همه ی این حرفا رو ول کن
یکی الان به من بگه چرا حرم حضرت معصومه توی قم بازه؟ چرا اجازه ی زیارت میدن؟
میترسن درآمد کمک های مردمی به ضریح مطهر کم بشه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
چون دارن پول میدن
موقع دادن مردم در صحنه هستن. موقع گرفتن ما هیچ ما نگاه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
چی میگی اخوی .همین الان موقع جمع کردن نذورات وصدقاته .الانه که مردم ازنبود ماسک ودرمان به صدقه ونذورات پناه می برن .بعد شما میگی تعطیل کنند.عمرا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
کرونا در کشورهای عربی بیداد میکنه مثلا زمان حج اگه اینقدر مثل چین اهمیت بدن میبینن که هر سال کرونای تیپ جدیدی بین حجاج میچرخه!!!
اصلا اهمیت نمیدن و ماشالله بدن خودشون هم فولاد.....
متاسفم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تابناک داستان ننویس....ماهان یا هر خراب شده دیگ پرواز به چین را باید ممنوع میکردند. جان ملت فدای مصلحت اندیشی و سیاست شده......تابناک تو به مدیران و مسئولین ایران بچسب و انتقاد کن نه کشور دیگ....مقصر در کشورهای عربی نیست
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اون موقع که فله ای مسافر از چین میزدیم باید به فکر امروز میبودیم....تو کرونا بعد چین دوم شدیم..اونوقت مخای بقیه با آغوش باز پذیرای ما باشن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بیچاره این همسایه ها هر چی می کشند از ما است باید یک کم منصف بود ما رفتیم چین و انها را اوردیم و ما یکماه مخفی کردیم
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
الان نماینده قم گفته 50 نفر فقط تو قم مردند، الان کی زیر فرش میکنه؟؟؟؟؟؟
دكتر مصطفي هواسي
|
United States
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
حالم بهم خورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
شما نون ماهان رو میخوری که اینجوری براش مینویسی!!!؟؟؟برای هیچکس تا به حال بد نخواستم. ولی امیدوارم یکی از عزیزان و کسانی که به مردم دروغ میگن خودشون کرونا بگیرن تا ببینم باز چه اتفاقی میوفته و باز به مردم چه میخوان بگن
بانام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
در حالیکه چینی هایی که اقامت کشورهای دیگر را داشتند همه پا به فرار گذاشتند و در رفتند شرکت هواپیمای ماهان با وقاحت تمام برای دوزار ده شاهی پول بیشتر پروازهاشو به چین قطع نکرد و با این سیستم داغون گربالگری در فرودگاهها که اصلا معلوم نبود پایه علمی دارد یا نه چه انتظاری دارید. الکی و بخودی به همسایه ایراد نگیرید ایراد از خودی هاست
مصظفي هواسي
|
United States
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
متاسفانه نادانسته سه هفته بدون اقدامات حفاظتي كافي صنف درمان در معرض موارد احتمالي كرونا مثبت بودند و اين واقعا باعث دلسردي من نوعي شد ، چطور به مردمم سرويس بدم وقتي اصلا معلوم نيست كه خودم در دوره كمون هستم يا خير و بيمارم در معرض ابتلا قرار ميگيره به واسطه مراجعه به پزشك ؟!
دلسرد كنندست ،
بعيده اين نظر تاييد بشه اما اين حرف دل جامعه درمان كشوره كه هميشه خودشو وقف سلامت كرده مثل همين الان كه عده اي از پزشكان و پرستاران و ساير پرسنل مبتلا يا ناقل هستند.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اگر کشوری امارت متحد عربی کرونا مخفی میکند بما ارتباطی ندارد انها امکانات دارویی بقدری دارندکه ترسی این ویروس درکشورشان نیست ولی ما چرا چنین کشوری را مثال میزنیم صلاح مملکت خویش خسروان دانند ما توانایی در قرنطینه نداریم وقتی ماسک ودستکش اولین لوازم کنترل را مجبوریم دربازار سیاه انهم با قیمت چند برابری تهیه نماییم کشور چنین ماسک مجانی در اختیار ملتش میگذارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
فرار رو به جلو - قابل توجه نگارنده مقاله که همه مسایل با سیاست قاطي میکنه امارات از همون اول اعلام کرد و دو بیمارستان مجهز اختصاص داد عینه کشور ما که 3 هفته اعلام نکردن و پنهان کردن حداقل تو این سه هفته میتونستین خیلي کارها بکنین حتما مصلحت نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تازه جمعیت آنجا با ایران قابل مقایسه نیست
مصطفي هواسي
|
United States
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
گزارش فجيعي بود و از يك وبسايت كه سابقا حرفه اي تر عمل ميكرد بعيد بود ، بايد گفت كه شما مردم رو مصرف كننده اطلاعات فرض ميكنين يعني خورنده اما همه قدرت تحليل رو به خوبي ازش بهره ميبرن ، و اين مطلب به شدت وجهه اين وبسايت رو توي ذهن بنده نوعي مخدوش كرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
از مسیولین خواهش میکنیم با تعطیلی مدارس جلوی حرکت مردم به شمال رو بگیرن . شمال ممکنه فاجعه بشه. لطفا اجازه ندین مردم برن شمال.
همه جاده های شمال شلوغه پر از مسافر. پس شما چیکار می کنید؟؟؟؟
ario
|
United States
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اندکی شرافت و اگاهی را از درگاه الهی برای نویسنده ،وزیر بهداشت،وزیر راه،هواپیمایی ماهان و شرکا،و کلیه عزیزانی که در وضع به وجود آمده دخیل هستن و بودن طلب میکنم. حواستون باشه پیامدش خودتونو هم میگیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ما باید تاوان سوء مدیریت مسئولان را بدهیم آخه ما از کدومشون بنالیم ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
روح 20:30 در کل بدنه خبر رسانی این کشور وجود داره
باشه قایم میکنن ، کار بدیه پس درسته ؟
شما چرا میکنید ؟

ماست مالی کردن تمام موضوعات تو این مملکت داره به جاهای عجیبی میرسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
در این که همه کشورها دوست دارن ایران را متهم و سیبل کنن شکی نیست ولی مساله بحران اعتماد بین مردم و مسولین است که باعث شده مردم هیچ حرف و آمار را باور نکنند. به نظر من بهترین راه برای هر حکومتی صداقت با مردمش است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بهتره در شرایط کنونی بیشتر به فکر کشور خودمون باشیم و آمار و ارغام دقیق تا کشورهای خارج یا همسایگانمان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تابناک که همه مطالب را سانسور میکنه
آرمین
|
France
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
هدف این متن: توجیه بازی با جان هموطنان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ترکیه تمام اقدامات را در جهت منافع کشورش انجام می دهد و از صنعت توریسم بویژه از ایران در مقام اول کشورهای منطقه را داراست اگر در کشور خودش ویروس کرونا شیوع پیدا کرده بود محال بود مرز خود با ایران را بخواهد ببندد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
چطور با تردد تعداد معدودی چینی در ایران این موج از کرونا اتفاق افتاده که همه معتقدیم بخشی هم گفته نمی شه ولی جولان چینی ها در ترکیه پیامدی نداشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
یعنی از شما بیشتر قایم میکنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
پنهان کردن اونا کجا پنهان کردن ما کجا!
اونا 22 بهمن و انتخابات در پیش نداشتن!!!
ما فاجعه آفریدیم با پنهان کاریمون...
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بفرمایید این که از خودتان است نماینده مورد تایید شورای نگهبان
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفته است که تا شب گذشته حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.
روحانی استعفا بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
وقاحت هم حد و مرز داره که البته فکر میکنم برای مسئولین در ایران نداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
درسته ملت ساده ای هستیم ولی احمق نیستیم سایت شما هم داره میره تو بازی با جون مردم , کار ماهان تمومه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
در این دنیای مجازی که هر عملی در کسری از دقیقه یا بهتر بگم ثانیه پخش میشود، تا کی میخواهید همه چیز را از مردم مخفی کنید. کمی بیدار شوید دوران مصدق تمام شد. به اون اقا بگید الان ترامپ رئیس جمهور امریکاس دیگه اوباما نیست..... لطفا یه چیزی بنویسید که ارزش خودنده را داشته باشد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
هیچکدام از کشورهای همسایه محدودیت های رسانه ای ایران را ندارند بنابراین پنهان کاری کشورهای همسایه اگر هم وجود داشته باشد به اندازه ایران نیست پس بی مسئولیتی خود در مدیریت این ویروس را با این ادعاها توجیه نکنند.
ناشناس
|
Australia
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تفاوت کشور بی اعتبار و کشور با اعتبار بالا باعث میشه مرزها به روی ایران بسته بشه و برای ژاپن نشه
هادی
|
France
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اولا اسمتون رو از تابناک به ماهان تغییر بدید بهتره. دوما به جای پنهان‌کاری بقیه به پنهان‌کاری دولت و و مسؤلین خودمون بپردازین. وقتی تو آمار رسمی خودتون مسول علوم پزشکی و نماینده مجلس و عضو شورا کرونا دارند من چطور باور کنم که چهل نفر مبتلا شدند؟ نماینده مجلس میگه فقط پنجاه نفر تو قم مردند. این حجم از استرس تو جامعه زاییده پنهان‌کاری مسؤلین و پوشش نادرست اخبار توسط رسانه هایی مثل شماست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
نماینده قم گفته تا الان 50 نفر در قم بر اثر کرونا مرده اند کنار دستیش ترسیده آمده او را ضد عفونی کند نماینده قم غش کرده او را از مجلس بیرون برده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
من که هر کس میبینم معترض هست. آمار 40 درصدی مشارکت از کجا اومد؟!
پاسخ ها
یک ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
احتمالا این آمار از همون ناکجا آبادی اومده که کرونا اومده....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
با سلام: لطفا نه استرس داشته باشید و نه به دیگران استرس وارد نمائید.
اکر دلتان برای خودتان و دیگران می سوزد فقط بهداشت فردی را بطور دقیق رعایت نمائید. ضمنا از پزشکان و کادر پزشکی متخصص و مطلع در این زمینه کسب اطلاع کنید و به شایعات توجه نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
نویسنده این مقاله مخاطب رو چی فرض کرده ؟خجالت خوب چیزیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
نه اینکه مسئولین ما آمارهاشون درسته....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
تابناک شدی مرکزی برای تخریب و از بین بردن دولت و ملت، بخش نظراتت را ببند چون این کسانی که نظر میگذارند بدون هویت هستند، و احتمالا تعداد کمی از افراد نظرات زیادی می گذارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
به من چه ربطی داره بقیه کشورهای همسایه و غیز همسایه چه میکنند!...من کشور خودم داره تو آتش ندانم کاری میسوزه و دومین کشور از نظر شیوع بیماری کزونا شده بعد شما تو فکر این هستین که کشورهای همسایه چه کردن..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ما همچنان رکورد زدیم !!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
کشورهای همسایه که راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتصابات مجلس نداشتند که به خاطر آن به ورود کرونا به ایران از طریق هواپیمایی ماهان و طلبه های چینی سرپوش بگذارند!!!!
ربنا
|
Brazil
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بدم میاد از مردمی که. توقع و انتظار از این بالانشین ها . دارند. . مسول یعنی کسی. که مسولیت داره زین پس کلمه دیگری بکار ببرید . روزی که به چینی ها خدمات می‌دادیم من گفتم اینها هزینه داره و هزینه اش پرداخت خواهد شد .
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
در خبرها آمده هو اپیمایی ماهان چندین نوبت به چین رفته . یعنی سود عده ای از جان مردم بالاتر است . چرا کسی رسیدگی نمی کند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
من خوشحالم از اینکه این اتفاق افتاده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شاید بگید حالت خوب نیست اما از اینجا نگاه کنید مسولین هر چی تصمیم گرفتن تاوانش بر روی دوش مردم بود از افزایش قیمت ها و.................
این مورد هم مسئولین خودشان تصمیم گرفتن از چین اوردن و بردن اما این تو بمیری از او تو بمیری ها نیست خودشان هم درگیر این تصمیم اشتباه شده اند و شاید باید روزی بفهمند مرگ و میر و بدبختی فقط برای مردم بیچاره نیست شما هم خودتان درگیر شده اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
.
الان کجان اونایی که دم به دقیقه پیام میفرستادن از تریبون ها؟؟ علم الهدی خاتمی سعیدی نقدی کجان؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اییین همه سوال وپیچوندن سوال لازم نبود برادر تابناک .یه سر به فضای مجازی بزنی یه چیزایی رو متوجه میشی .خلاصه ش اینه : اوضاع خوب نیسسسست .
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
از روزی که در چین شناسایی شد تا قبلش وجود نداشت یعنی؟ مسلما بین شناسایی و ابتلا مردم بهش فاصله بوده حالا در این فاصله چقدر منتشر شده و کجاها خدا میدونه
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
از روزی که در چین شناسایی شد تا قبلش وجود نداشت یعنی؟ مسلما بین شناسایی و ابتلا مردم بهش فاصله بوده حالا در این فاصله چقدر منتشر شده و کجاها خدا میدونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
قطع کامل روابط باچین. برای همیشه
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
عزیزان کلیه مطالب را خلاصه می کنم خدمتتون وان مهم اینه که :
فقط ما خوبیم !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
این چه عادت بدیه که ما داریم بجای اینکه مشکلات خودمون را صادقانه حل کنیم همش دنبال مقصر در خارج مرزها میکردیم. مثل قضیه FATF .
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
شماها که خود را عاقلترین فرد عالم میدانید چرا مانند کشورهای دیگر عمل کردید؟ آیا آنها هم برای بیماران خود حتی ماسک هم ندارند؟ منفعت طلبی شماها حدی ندارد،کاش مسئولین خودشان گرفتار میشدند تا بفهمند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اعمال زشت آمریکا و اعراب اصلا بهانه خوب و منطقی برای کارهای بی ارزش ما نیست. متاسفانه در محاوره ها و مباحث روزانه هم دچار این مهم هستیم که تا کسی سوالی از شفافیت مطرح می کند گفته می شود که کشورهای غربی و عربی فلان امور را مخفی کرده اند. در اینکه موضوعات ملی و استراتژی باید معقولانه باشد شکی نیست ولی در اینکه هر لاپوشانی را با بهانه انجام توسط دیگران توجیه کنیم خیلی زشت است. به ما چه عرب ها موضوع را مخفی می کنند . به ماچه آمریکا و ترامپ زخمی های عین الاسد را اعلام نمی کنه ، به ما چه که چینی ها در اعلام به موقع شیوع کرونا تاخیر چند هفته ای داشته و هزاران به ما چه دیگر . باید بر اساس اصول دین و اسلام و حب الناس عمل کرد.
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اقاى ظريف ميگفت در مورد كرونا بزرگنمايى است
یک ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
چرا باید خودمون رو با کشورهای همسایه عربی ، و پاکستانی مقایسه کنیم؟ ایرانی کی در سطح عرب بوده که الان تصمیمات اشتباه کلانش رو با تصمیمات کشورهای عربی مقایسه می کنید؟؟
این قیاس فقط توجیهی کودکانه هست برای اندکی عایدی بیشتر از تعطیل نکردن پروازهای چین و تحمیل هزینه های چندبرابری درمان و پیشگیری به مردم و کشور و حتی هزینه های جانی از سوی مردم.
این مقاله واقعا موضوعیت نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
سلام می کنم به سنت حسنه حضرت محمد(ص) ومسلمانان جهان .نویسنده محترم و مدیر مسئول محترم سایت تابناک .ایا ایران مستعمره چین است ایا ایران تیول چین است ایا چین ارباب ایران است وایرانی رعیت چین؟اگر جواب این سوالات از نطر شما مثبت اعلان سراسری بفرمایید همگان سیاه پوشیده گل بر سر گرفته برای اقتصادچین و برای حل مشکلات ارباب چین برسروسینه بزنیم .ایران تبدبل به دومین صادر کننده کرونا شده .شما نگران پروازهای چین هستید.اکثرکشورها پرواز به چین و بالعکس را ممنوع کرده اند برای حفظ سلامت اتباع کشورشان.من بازنشسته دیابتی ازروز شنبه تمان داروخانه های شهرمحل زندگی را گشته ام نه ماسک هست ونه ژل صدعفونی .ازخانه بیرون نمیروم مگر به ضرورت .اونوقت شما نگران اقتصادچین هستید.ایا به اندازه یک پزشک یا پرستاری که در خط مقدم مبارزه با این بیماری و ارتقا سلامت مردم هستند شما احساس تعهد نمیکنید شما مگر خبرنگار نیستید مگر شما به قدرت فوق العاده قلمتان اگاهی ندارید .بگذارید دولتنردان چین بفکر اقتصادوپرواز ها باشند .اگر میتوانید به خوانندگانتان اگاهی لازم برای حفظ سلامت خود واطرافیانشان بدهید.کرونا از انچه فکر میکنیم به ما نزدیکتر است .الههم اشف کل مریض بحق محمد وال طاهرین .الههم صل علی محمدوال محمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
داداش من خودم سرآمد همه منفی بینی هام ولی خدایی تو اولین داروخانه ای که رفتم همردوی اینهارو داشت . یا خیلی بدشانسی یا داری تو کویر زندگی می کنی. ضمنا با وجودی که مخالف متعصب تابناک هستم ولی این بنده خدا هیچ جوری ما رو نوکر چین قلمداد نکرد (تابناک کلا بخواد ما رو نوکر کسی معرفی کنه آمریکایه نه چین ) البته شوخی بود
آبدارچی جهنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
آیا انتخابات آنقدر برای آقایان اهمیت داشت که ویروس کرونا رو از مردم مخفی کنند وهنگامی که نظرسنجی‌ها حاکی از مشارکت پایین مردم بود تصمیم گرفتند که مشارکت پایین رو گردن کرونا بیندازند ودقیقا ظهر روز قبل از رای گیری اعلام می‌کنند که دو نفر مشکوک به کرونا هستند وشب اعلام می‌کنند که دونفر فوت شده اند چطور ظهر اینها کرونا گرفتند وشب فوت کردند کرونا از مدتها قبل در ایران وارد شده بود ولی بخاطر انتخابات اعلام نشد واقعا اگر مشارکت مردم اینقدر برایتان مهم بود میتوانستید به موقع در مورد کرونا اطلاع رسانی کنید و نهایتا انتخابات را باچند ماه تاخیر برگزار میکردید
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
چیزی که تو اخبار روزنامه ها نوشته بود و فکر کنم خود تابناک هم درج کرده بود مسافر های چین به امارات قبل از سفر به امارات ۸ ساعت داخل چین معاینه می شوند و بعد اجازه پرواز به امارات داده می شود . در ضمن اگر اون تعداد چینی که تو امارات ساکن هستند و به امارات تردد می کنند در ایران بودند احتمالا الان آمار مبتلایان در ایران بسیار بالا بود .حالا سایر توریست های ورودی به این کشور به کنار
اون موقع که در صدا سیما شوی تلویزیونی در فرودگاه امام درست کرده بودند باید به فکر چک کردن مبادی ورودی می افتادیم که الان این سطح ترس و نگرانی در جامعه حاکم نشود
جالبه که هنوز تصمیم توزیع ماسک و لوازم ضد عفونی مجانی در داخل کشور نگرفته شده و باید با قیمت های بازار سیاه و سر زدن به چندین داروخانه ماسک و مواد ضد عفونی تهیه کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
آقایان؛ وقتی که باران رحمت تبدیل به سبلاب زحمت می شه، چی باید کرد؟ اونائی که کشور خودشونو از لحاظ پزشکی تخطئه می کنند، بفرمایند عراق و افغانستان و پاکستان و ترکیه تا بدونند اوضاع اونها چه جوریه و بعد قضاوت کنند. دولت کجا بی صداقتی کرده؟ دائم داره می گه که از کانال رسمی اخبار رو دنبال کنیم. نماینده قم حرفی زده و نماینده دولت تکذیب کرده. به هر حال آیا در ابن شرایط باید متحد بود و بر ضد این پدیده عمل و اقدام کرد و با هر کی هر جوری که دلش خواست حرف بزنه و مسخره کنه و لغز بخونه. در این گونه مواقع باید به توصیه پزشکان عمل کرد که صلاحیت این کار رو دارند. عده ای از پزشکان و دانشمندان علوم پزشکی دانشگاه تهران با صدور اعلامیه ای توصیه ها و پیشنهادات خیلی منطقی و درستی در ارتباط با جلوگیری از پیشرفت کرونا و عدم گسترش آن داده اند که در تابناک هم منعکس شد. به نظر من دولت باید این توصیه ها را بپذیره و عینا عمل و اقدام کنه..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
برای مسئولان مردم مهم نیستند و سیاست مهم است کرونا نتیجه نگاه دیپلماسی به شرق یعنی روس و چین است یعنی به چین کمک های هوایی یعنی انتقال مسافر و ... انجام دادند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خدایا مملکت ما را از اینهمه آدم نق زن و غر غر کن نجات بده چون تنها کاری که بردند همین است و به همین افرادی که مدام مسولین را سرزنش می کنند کاری محول کنند بدتر از مسولین فعلی انجام میدهند آسانترین کار نق زدن است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
شما از بی خودتان به مردم دروغ می گویید به دیگران هم تهمت می زنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
واقعیت اینه که همونطور که گفته شد قم نه فرودگاه داره نه مرزیه. پس مطمئنا کسان دیگه هم قبلا در ایران به کرونا مبتلا شدند. ضمن اینکه فردی که بیمارستان رفت و فوت کرد حال وخیم داشت پس یقینا تعداد زیادی از جمله نزدیکان اون طی چند روز ابتلای اون فرد ازش گرفتند. پس با این احتمال که کرونا نزدیک به سه هفته است ایرانه همه ما باید به چشم خودمون روزی صدها مبتلا ببینیم و آمار مسئولین دیگه چیزی رو پنهان نکنه.
ولی دوستان عزیز با توجه به گرونی هزینه های درمان در ایران مردم تا حالشون وخیم نشه پیش پزشک نمیرن پس طبیعیه موارد بسیاری از بیماری در روزهای اول کشف نشه. ولی پس اون افراد مبتلا الان کجا هستند؟؟؟ جواب ساده است... بسیاری از موارد کرونا در ایران کشف نشده ولی به حال وخیم هم نرسیده یا بهتر بگیم اکثرا به خودی خود خوب شده. واقعیت اینه که کرونا بیماری چندان ترسناکی نیست. با نگاه به سازمان چهانی بهداشت متوجه می شید تمام فوت شده های این بیماری درسنین بالای 60 بودن و بیشترین رقم اون قربانیان بالای 80 بودند. پس به نظرم بهتره عینک بد بینی رو بردارید (البته این بار استثناَ)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
از اول سال میلادی تا کنون آنفلوآنزا ۷۲۰۰۰ از آدما در مل جهان کشته و کرونا ۲۵۰۰ نفر ، پس زیاد استرس نداشته باشید ، بهداشت کرونایی را رعایت کنید و انرژی منفی را خودتان دور کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بلافاصله بعد از ورود به خانه دست ها را بشویید
و از تماس دست با لباسها و صورت جلوگیری کنید
مردم عزیز ایران ما مردم، تک تک افراد این کشور اگر برای هم دلسوز و به فکر هم نباشیم طبق قوانین کشف نشده طبیعت خدا خودمان حتما آسیب و ضرر خواهیم کرد
برای اینکه سیستم ایمنی بدن ما قوی باشد و آماده مبارزه باشد تا ما مریض نشویم و اگر مریض شویم مقاومت بدن ما زیاد باشد و همچنین اگر مبتلا به کرونا شدیم بدن توان مبارزه داشته باشد از موارد زیر استفاده کنیم
از حبوبات (عدس‌ ،نخود،لپه،لوبیا)+ ویتامین c مثال پرتقال کیوی لیمو ترش گوجه پیاز خام و...
گوشت مرغ(ران) ، گوشت گوسفند،گوشت ماهی+ویتامین سی مثال پرتقال کیوی لیمو ترش گوجه پیاز خام و ...
شربت ب کمپلکس و قرص زینک (قرص روی)
هرچیزی که b12 و آهن دارد
هر چیزی که امگا ۳ دارد مثل گردو پسته روغن زیتون بذر و تخم کتان و ...
خواب کافی حداقل ۷ ساعت در شب
خوردن انار که اگر نبود در بازار
خوردن شربت رب انار پاستوریزه و استفاده از رب انار پاستوریزه در غذا
خوردن اسفناج و سبزی
خوردن لیمو ترش با غذا ها استفاده از فلفل قرمز و فلفل سبز تند در تمام غذا ها چه به صورت پودر و چه سس فلفل
خوردن حداقل ۴ وعده تخم مرغ در هفته و ...
این پیام را در فضای مجازی منتشر کنید
هر چی کنی زخود کنی گر چه نیک و بد کنی
تو نیکی کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز
بنی آدم اغضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
کاقرهمه رابه کیش خود پندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
دوستان این همه بحت و جدل برای چیه؟ شاد باشید.. بخندید و از چند صباح باقی مانده از عمر لذت ببرید..
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
واقعا نمیدونم چی بگم تو ویتنام هر ۱۶نفر که مبتلا شدن همشون خوب شدن یعنی چی اینقدر آمار افراد مبتلا و فوتی ما زیاده ؟؟؟
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
برچسب منتخب
طرح ترافیک 99 کنکور 99 انفجار بیروت حزب کتائب لبنان محمود صارمی روز خبرنگار
آخرین اخبار