بازدید 80130
این سرنوشت جامعه و بی تفاوتی، فقط خاص جامعه عراقی نیست. در چند صد کیلومتر دورتر از بغداد در ایران هم هر لحظه این احتمال وجود دارد که چنین اتفاقی رخ دهد؛ در جامعه‌ای که مردمش در یک قطب بندی خشک تقسیم بندی شده باشند، معنای هموطن و هم میهن از معنا تهی می‌شود و جای آن را «دوست من» یا «دشمن من» می‌گیرد؛ جامعه‌ای که ممکن است مردمش در ظاهر تفاوتی با هم نداشته باشند و در یک سرزمین و حتی در همسایگی هم زندگی کنند و، اما جز مرگ برای همدیگر، چیز دیگری طلب نکنند.
کد خبر: ۹۴۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 15 December 2019
تابناک؛سید مسلم بهشتی نژاد؛ تصویر نوجوان شانزده ساله به دار آویخته شده در مرکز یکی از شهر‌های عراق، آینده مجسم جامعه‌ای است که مردم آن در یک دو قطبی خشن و غیر قابل انعطاف تقسیم بندی شده اند؛ مردمی که برای آن‌ها جز «با ما» یا «علیه ما» بودن معنای دیگری ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ در روز و شب گذشته تصویر و ویدیوی کشتن و به دار آویختن نوجوان عراقی، بار‌ها و بار‌ها در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد؛ صحنه‌ای که در آن به شکل فجیعی این فرد توسط عده زیادی کشته و سپس به دار آویخته و در نهایت سر از بدنش جدا می‌شود؛ همه این اعمال در حضور تعداد زیادی از مردم که در حال تصویربرداری از این جنایت هستند، شکل می‌گیرد و جامعه عراقی آنقدر به این خشونت عریان بی تفاوت است که گویی دوره گردی.ی در حال اجرای نمایشی خیابانی است!

این سرنوشت جامعه و بی تفاوتی، فقط خاص جامعه عراقی نیست. در چند صد کیلومتر دورتر از بغداد در ایران هم هر لحظه این احتمال وجود دارد که چنین اتفاقی رخ دهد؛ در جامعه‌ای که مردمش در یک قطب بندی خشک تقسیم بندی شده باشند، معنای هموطن و هم میهن از معنا تهی می‌شود و جای آن را «دوست من» یا «دشمن من» می‌گیرد؛ جامعه‌ای که ممکن است مردمش در ظاهر تفاوتی با هم نداشته باشند و در یک سرزمین و حتی در همسایگی هم زندگی کنند و، اما جز مرگ برای همدیگر، چیز دیگری طلب نکنند.

این روز‌ها که در ایران به انتخابات مجلس نزدیک‌تر می‌شویم، تریبون‌های تریبون دار‌ها به شکل وحشتناکی خشن و ترسناک شده است؛ یک بخش علیه بخش دیگر! در تقسیم بندی خودی و غیر خودی؛ در تریبون‌هایی که شاید بنا بود در آن افرادی، چون مطهری، بهشتی، باهنر و ... از جوانمردی و اخلاق و مدارا سخن بگویند، سخنرانانی سخن می‌رانند که هر لحظه بیم آن می‌رود، جایی را یا عده‌ای را با آتش سخنان خود به آتش بکشانند! سخنرانان گویی به آنان تکلیف شده است که سخنران تفرقه و خشونت باشند؛ چنان به خاطر مسائل اقتصادی که بخشی زیادی از آن ناشی از تحریم هاست، مردم را به رویارویی فرا می‌خوانند که گویی آنان در خارج کشور نشسته اند و هیچ نقشی در این سرانجام کشور ندارند. چنان مردم را مذمت و سرزنش می‌کنند در قبال انتخاباتشان که گویی گزینه دیگری در اختیار مردم بوده و نمی‌دانند همین چند نفری هم که مردم برای انتخاب در دسترشان بوده است از لحاظ علم و تقوا و معرفت، تایید شده همین سیستم بوده و هستند.

این روز‌ها باید به سیاستمداران کشور یادآوری کرد، هجوم و حمله به ساختار‌های موجود در کشور، اگر حالتی افراطی به خود بگیرد، هرچند ممکن است در کوتاه مدت آنان را به اهداف شان برسانند و یک کرسی را در مجلس یا هر نهاد دیگری نصیب آنان کنند؛ اما با این حجم از حمله و تخریب به قصد بهره برداری شخصی یا جناحی، باید فکر فردای پس از انتخابات را هم کرده باشند؛ فردایی که در آن هیچ چشم اندازی از اجماع در مردم حول منافع ملی دیده نخواهد شد؛ فردایی که هر رقیبی دیگری را طعمه‌ای می‌بیند که برای موفقیت باید دریده شود. سرنوشت چنین جامعه‌ای جز خشونت عریان، نیست. آن هم جامعه‌ای که به دلیل تحریم ها، شرایط یک زندگی نرمال را از دست داده و هر بخش از جامعه بخش دیگر را مقصر این رویداد‌ها تلقی می‌کنند و در صدد است به هر نحوی از آنکه او را مسبب این اوضاع می‌داند، انتقام بگیرد.

در چنین شرایطی القای این حس به مردم در حالی که کشور دولت دارد، ولی گویا در وضعیت بی دولتی به سر می‌برد، اراده‌ها را سست می‌کند؛ چه از سمت دولت با سهل انگاری و بی خیالی و چه از سمت رقبا با حمله و هجوم برای ساقط کردن دولت.

همه فعالان سیاسی باید باور کنند که دو قطبی‌های خشن و ترسناک از جامعه ایرانی ساختن، مقدمه نابودی این جامعه است. همه باید باور کنند بی دولتی و یا احساس بی دولتی که از تریبون‌های مختلف، تبلیغ می‌شود زمینه سست کردن اراده‌ها و امید برای آینده کشور است؛ همه باید بپذیرند که سرنوشت عراق، فقط برای آن کشور محتوم نشده است. خشونت کلامی، به تدریج به خشونت عملی و خشونت در خیابان‌ها به آنارشی در کشور منجر می‌شود. این روز‌ها مسئولیت سیاستمدار بودن یا مسئولیت داشتن در جمهوری اسلامی، فقط برنده شدن در انتخابات نیست؛ یک مسئول این روز‌ها دغدغه اش باید حفط جامعه و هویت ایرانی باشد؛ آن «ما» که ایران را می‌سازد اگر از دست برود، مقام‌ها و مسئولیت‌ها جز خسران عایدی دیگری ندارد.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۰۰
محمد حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
متاسفانه فرصت ها رو از دست داديد
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بله دیگه دیر شده و این قطار از ریل خارج شده است.
ناشناس
| Ireland |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
کاش حسن عباسی تئوریسین هم بخواند.البته واقعیت در لفافه گفته شده نه عریان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
اگر سران کشور ما اهل عبرت آموزی بودند, حال و روز مملکت این نمی شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
یه تروریست اسنایپر به دست بود که 5 نفر رو کشت حقش بود
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
اگرچه اشتباهاتی صورت گرفته. اما ماعی رو هروقت از آب بگیرین تازست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
که چی؟ جنابعالی بیایی شهر و اتش بزنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
نمایش اعدام در ملاء عام
که در ایران بصورت رسمی سالهاست که صدها بار در سرتاسر کشور اجرا می گردد
برای ما که متاسفانه باید عادی شده باشد !!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
ماهی رو هر وقت از آب بگیری گندیده است
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
شاید موسوی بتواند کاری کند اگر زوددبجنبید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
در ایران که هیچ حزب درست و دارای اساسنامه وجود نداره ، اما اگر توجه کنیم میبنیم که غیر از به اصطلاح حزب اصول گرا که پشتیبان محکمی داره بقیه روی هوا هستند و هیچ کاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
10000
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
1
شبلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
تابناک قدیما عناوین پر بحثت ۴۰۰- ۵۰۰ تا نظر داشت.... متوجه میشی که.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
الکی از بحث تحریمها سوء استفاده نکنید .دزدیها و دروغها جامعه را به این وضع کشانده اند.اگر دولتمردان پاک دست و راستگو بودند آمریکا و دیگران جرات تحریم مار نداشتند .هنوز که هنوز است دولتمردان به مردم بی احترامی میکنند و تهدید میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تابی جون هر که بره اون بالا نه جای گرم و نرمی هم هست دیگه کاری با مردم نداره فقط از اون بالا شعار مخابره میکنه برای مردم مظلوم ایران
هادی
| United Arab Emirates |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
چی میگی بابا
تو دهات مگه زندگی میکنی هی میگی تحریم اثر نداره نداره

ی ذره سواد داشته باشی بد نیستا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
نه جنابی که با پرچم عربی پست میزاری ؛ شما تو دهات زندگی میکنی که نمیدونی گرونیها از کجا آب میخوره ؛ که اگه کمتر اختلاس و دزدی و بی انصافی بود فشار اقتصادی یک دهم این هم نبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
بهتر نیست بگوییم اگر دولتمردان پول مردم ایران را برای جاهای دیگر خرج نمی کردند ، الان به این فلاکت نمی افتادندو اعتماد مردم را با خود داشتند! و تحریم هم نمیشدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
مسئله چیز دیگری است مسئولین می دانند که نهایت کاری که مردم میکنند غر زدن است
ناشناس
|
France
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
عالی بود تشکر میکنم. البته دردناک هم بود واقعا. به شدت نگران هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
نگران نباش هر چیزی به وقتش اتفاق می افته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خواستم چیزی را یاد آوری کنم دیدم بی قایده است و سانسور می شود به جای آن تذکری میدهم که احتمالا آن هم سانسور شود


بترسید از آنهایی که هیچوقت به حساب نیامده اند و نادیده گرفته شده اند.نگذارید بخشی از جامعه چیزی برای از دست دادن نداشته باشند.



من آنچه شرط بلاغست با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

محل قابل و آنگه نصیحت قائل چو گوش هوش نباشد چه سود حسن مقال

به چشم و گوش و دهان آدمی نباشد شخص که هست صورت دیوار را همین تمثال

نصیحت همه عالم چو باد در قفس است به گوش مردم نادان چو آب در غربال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
اقلیت هایی که فریادشان بلند است و اکثریت هایی که از ترس برچسب خوردن فعلا ساکت مانده اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
ما اکثر العبر و ما اقل الاعتبار
چه بسیارند وسایل عبرت گرفتن و چه کم هستند عبرت گیرنندگان
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
سیل اخیر،سیل رانی و تورم، سیل هجوم مردم به خیابان‌ها،به حریان افتادن رودهای خشک، آیا معنی خاصی برای ما دارد
خشایار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
با این حرفهات، تو حرف نمی زدی بهتر بود
خودت بیشتر از همه نیاز به نصیحت داری
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خواستی شعرت را به رخ مردم بکشی؟ چه ربطی به این مطالب درد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
در کنار مواهب خدادادی , این کشور کمبود های زیادی دارد , اما یک کاستی هست که بسیار بیشتر از کاستی های دیگر آزار دهنده و مخرب است و آن

کــمـــبـــــــــود گــــــــــــــــوش شــنـــــــــــــــوا اســت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
16:55
گفتی اقلیتی که صدا شون بلند است یاد تماشاگر های تیم های عربی افتادم که وقتی تعدادشون کمه , با بلند گو و طبل میان تیم شون رو تشویق می کنن تا صداشون از تماشاگر های تیم رقیب بیشتر بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
داریوش اگه ربطش رو متوجه نمیشه شاید مشکل از پنج سال اول تحصیلاتت هست الان هم اکابر می تونی بری دیر نشده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
جداسازي خيلي وقته انجام شده و به مرز نابودي اخلاقي رسيده فيزيكشم چيزي نمونده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مسئولین همه کشور ها دوست دارند بهترین امکانات را فقط خودشان داشته باشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
تابناک با این مدل سانسور کردن فقط خودت رو از چشم مخاطب انداختی تبدیل شدی به یک رسانه زرد بی خاصیت که فقط طرفدار یک طیف خاصه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
۸آیا گوش شنوایی هست؟
این روزها آدم احساس ناامنی دارد
این مملکت مال همه مردم است تادرآن در امنیت باشنداگر امنیت نباشد چه کسی زندگی میتواند بکند امنیت جانی روحی ومالی فکر نکنم همه اینهارا دشمنان ازما گرفته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
انشالله که هست. من امیدوارم
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خلاصه دوزاری داره می افته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
عمرا اگه بیفته
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
درود به قلمت مرد. در کشوری که ضرب المثل کثیف و تازه ساخته ای مثل دیگی که برای من نجوشد میخوام سر سگ بجوشد یعنی خارج شدن از بعد انسانیت.یعنی هموطنت را بخور.بکش.تکه تکه اش کن. و چه خوب فهمیدی سید مسلم که خوابی که در عراق و سوریه تعبیر شد برای ایران فردا نیز دیده شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
سالهاست که جمله " این مشکل شماست ونه من " ورد زبان خیلیها شده در حالیکه زمانی کلهم راع وکلکم مسئول عن رعیه بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
با تشکر از دغدغه مندی شما. ولی از کجا معلوم که عده ای آگاهانه به دنبال این مقصود نباشند؟؟؟؟ویران شدن ایران به دست ایرانی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
سلاح های به نمایش در آمده در خوزستان ، اکثرا یا تماما شکاری هستند
و از قبل از انقلاب اکثر خانواده های عشایر غرب و خرمشهری و آبادانی مالک و دارای سلاح های با کارت بوده اند
و در مراسم عزا و عروسی مبادرت به تیر اندازی هوایی میکردند
و این گونه نمایشهای تلویزیونی ضعیف و مشکوک ، بیشتر به آتش خشم مردم ناراضی و معترض دامن میزند
و به اعتماد بشدت آسیب دیده اکثریت مردم به دولتمردان ، لطمات بیشتری را وارد میکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
احساس میشه اعتماد مردم دیگه براشون مهم نیست
محمد شریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
لدفا و خواهشا تفکر کنید
چه شد که سوریه ، عروس خاورمیانه ، صلح پذیر ترین آدمهای خاورمیانه به این روز رسیدند؟
اگر نگران هستین اگر دلتان برای ایران و ایرانی می سوزد ، لدفا در سیاستها تجدید نظر کنید....
نرمش قهرمانانه فقط برای دشمن نیست ، می توان برای مردم ایران هم استفاده کرد.... هر چند اگر مردم به راه راست نباشند چه حضرت علی امام شیعیان ، تنها خلیفه ای که تمام مسلمانان به خلیفه بودنش سر تعظیم فرود آوردند نیز فرموده در صورت عدم درخواست مردم افسار شتر خلافت را بر پشتش می نهاد....
هنوز هم امید هست به یکپارچه گی مردم ایران و ساختن جامعه ای امیدوارتر و شادتر!
نکند دیر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
حالا چرا لطفاً نه و لدفاً
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
لدفاً ؟؟
علی اکبر کرم زاده
|
Turkey
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مخالفم چنین اتفاقی در ایران نمی افتد.این مقاله توهینی به سطح فرهنگ ایران می باشد.در حال حاضر نیز مخالفت ها و دشمنی های سختی در ایران در سطوح اجتماعی می افتد که در کشورهای دیگر به بحرانهای عجیب و کارهای مافیایی منجر می شود.ولی ایرانیان دست به توحش نمی زنند.ایرانی ها در هیچ دوره ای دچار بحران توحش نشدند.درگیری و جنگ مردانه موضوع جداگانه هست و این نوع بربریت چیز دیگر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بخواب عامو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
ساده انديش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
وقتی که عده ای خود را در صراط مستقیم و دیگران را در قعر اسفل السافلین ببینند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
چطور اینقدر با اطمینان می گی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
حالت نه خوشه عزیز
تو همین وقایع آبان اتفاق افتاد
الکی پز مدرنیته نده
با کتمان، جعل و مخفی کردن، واقعیت ها تغییر نمیکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آره حتما میخوای تمدن ۲۵۰۰ ساله رو به رخمون بکشی
نه عزیز دل کمتر از یه ماه قبل دیدیم که ممکنه فاجعه تا کجا پیش بره
فرهنگ با ادعا و حرف ایجاد نمیشه، فرهنگ رر باید در جای جای جامعه لمسش کرد که متاسفانه خبری نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
معلومه چقدر پرتی
بارها اتفاق افتاده اما شما متوجه نشدید
مثل اتفاقات همین یه ماه پیش
علی اکبر کرم زاده
| Turkey |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
یعنی شما هم مثل عراقی ها نوجوان را فجیعانه می کشتید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تحلیل سنجیده ای بود. این روزها بیشتر تربیون ها در اختیار طیف های مختلف اصولگرایان می باشد از تربیون نماز جمعه گرفته تا تربیون صدا و سیما و غیره. اینکه در حال حاضر کشتی دولت روحانی به گل نشسته تردیدی در ان نیست. ولی نکته ای که این روزها بسیار آزار دهنده است این است که تربیون داران اصول گرا از هر فرصتی برای تخریب دولت روحانی استفاده می کنند. سئوال بنده این است که تخریب دولت چه دردی از مردم دوا می کند؟ ای کاش قدری برنامه های صدا و سیما امید بخش بود. ای کاش قدری صحبت ائمه جمعه به جای ایجاد تفرقه و تخریب دولت بر ایجاد اتحاد و همدلی برنامه ریزی می شد. اشتباه نکنید من طرفدار روحانی نیستم بنده نگران آینده کشور هستم. اگر با هم متحد و همدل نباشیم، عن قریب دچار سرنوشت سوریه و عراق خواهیم شد سرنوشتی که به تعبیر نویسنده مقاله فوق مفهوم هموطن در آن معنا ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
دراکثر کشورها وقتی دولت نتوانسته به امور کشور سامان بدهد معمولا انتخابات زود رس برگزار و دولت جدید امور را سازماندهی می کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خوب روحاني چرا تحمل ميكنه وبهتر رياست رو تحويل بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
فعلا که هم طیفیها کلید عبور از دولت روزدند ،چه ربطی به اصولگرا داره؟؟؟
سمانه
|
Netherlands
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
برای وقت نویسنده ی محترم این متن متاسفم که درصدی با خودش فکر کرده کسانی که کاندیدای هر نوع انتخاباتی در این مملکت هستند احیانا و احتمالا و یا شاید یک در هزار واقعا بخاطر مردم و از سر دلسوزی دنبال کاندیداتوری رفتن نه پر کردن جیب خودشون و هفت نسل بعد از خودشون !!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
دمت گرم .... واقعا درست گفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تابناک

تازه از خواب بیدار شدی

ما دچار فروپاشی اجتماعی شده ایم

ایران از عراق بدتر خواهد شد

همه این ها به لطف حرف زدن و کار نکردن مسئولان است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
و شاید یک کارهایی هم بود که ما باید می کردیم و نکردیم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
داد و بیداد که در محفل ما رندی نیست!!!!
محمدرضا انصاری فر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
ضمن تایید کلی مطالب گفته شده، باید در نظر داشته باشیم که اساسا انتخابات برای تمرین دموکراسی، تعمیق مدارا و تحمل مخالف است که با دوقطبی سازی، نقض غرض شده و اساس انتخابات را مهمل و بیهوده میسازد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
در جایی که آزادی نیست ،
هر گونه اصرار بر انجام انتخابات
حتما مردم را به گرفتاری بیشتر خواهد رساند
و چنانچه قرار بود که نتیجه انتخابات به آزادی مردم منتهی گردد
، قطعا اصرار نمی کردند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
دوقطبی سازی را چماق نکنید و تک قطبی را مراد خود نسازید. ایران از اقوام متکثر با فرهنگی بسیار نزدیک به هم شکل گرفته است. شما ترک زبانان ما را با ترکیه مقایسه کنی اعتراف خواهی کرد او به فرهنگ مردم مثلا کرمان بسیار بسیار نزدیکتر است تا مردم آناتولی؛ اما این منافاتی با داشتن اقطاب سیاسی متفاوت داشتن نیست. تنها راه برون رفت از این اوضاع روی آوردن به قطب های سیاسی متکثر در عین حفط فرهنگ ایرانی خودمان است.
ناشناس
|
Turkey
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
دی ان ای صدام حسین تکثیر شده. البته از کشوری که اجدادشون وحشیانه ترین و اسفبار ترین تراژدی دوهزار سال اخیر رو در کربلا رقم زدند بیشتر از این هم انتظار نمیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
از خواب بیدار شو حاجی
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تابناک جان درست میگی
اما این مطلب را به کسانی که دارن دین و دنیا را برای انتخابات می فروشن بگی که بعید میدونم وقتی برای خوندن مطلب شما داشته باشند
اکثر مخاطبان رسانه ها افراد عادی مثل خود من هستن نه سیاستمدار
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
نتیجه این می شود که عطایش را به لقایش می بخشیم و رای نمی دهیم.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آخرالزمان که می گویند همین است که باید ظلم همه جا را فرا بگیرد تا همه به فکر منجی بیفتند ،بی رحمی تا کجا که یک نفر را سر ببرند و دیگران فیلم و عکس تهیه کنند .عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
مهندس سید علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
الهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خوب است بعد ده سال به این فکر رسیدید.
همین الان اخبار را نگاه کنید در عرض یک هفته، دو بار دزدی از امامزاده ها که در مورد آخر به آتش هم کشیده شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
گرسنگی و فقر نه دین می شناسد
یکی از سپرده گذاران کاسپین دزد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
حقیقت را بیان کردید امید است گوش شنوایی باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
حرف کاملا حساب شده و منطقی.
ناشناس
|
Romania
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
هرکس ادم تو خیابون بکشه داعشه فرقی نمیکنه پرچمش چیه
دفاع از خود هم نبوده مشخصه
مانا
|
Netherlands
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
به امید اونروز. دور نیست اگه خدا بخواد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مطلب عالی بود و دردناک....
ناشناس
|
Finland
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تابی جون مطلب بسیار زیبایی بود ، بیشتر در مورد خشونت کلامی و دوقطبی شدن کشور و راه حل این مسائل و حتی معنویت واقعی که جلو این کارها رو میگیره مطلب بزار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تا اصلاح طلب ها باشند اشوب درست می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
دقیقا افرادی مثل شما از هر دو جناح، مملکت رو به این روز انداختن
اگر اصول گراها خوب بودن، مردم به روحانی با کلید الکیش رای نمیدادن
احتمالا این دفعه هم مردم در دام مستقلین میفتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
درسته اقاي رحيم پور ازغدي فرمودند با شهيد دادن مي توانيد انقلاب كنيد .
معتاي اين حرف چي مي تونه باشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
نگران نباشید اگر مردم قرار بود با 4 جمله حرف این و آن همدیگر را بدرند تا الان جمعیت کشور به همان جمعیت قشر حاکم فرو کاسته شده بود. مسایلی هم که فرمودید مستقیما مصداقی در میان ملت ایران ندارد بلکه مسئولان نسبت به هم این گونه هستند که شما تصویر کردیذ. اندک خشونت و عدم مدارا بین مردم عادی هم با اصلاح گفتار و کردار مسئولان به تدریج درست می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مردم آللن خویشتن داری میونند بخاطر این هست نمیدانند بعد از این چه اتفاقی میفتد و دوم حرمت خون شهدا را نگه میدارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
باید برای مردم عراق متاسف شد ولی خب مردم ماهم هر چند وقت یکبار اعدام در ملاء عام می بینند و دلیلی نداره از این موضوع برای مظلوم نشان دادن دولت استفاده بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
حصور دایم ایران در عراق بصورت طولانی مدت به مثابه امریکا در ویتنام خواهد شد
ناشناس
|
France
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
باشه چشم همدیگرو اعدام نمی کنیم. فعلا بزار ببینم این ماه ته جیبم چیزی می مونه یا نه ؟؟؟
ناشناس
|
Iraq
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
با شرایط فعلی احتمال درگیری مردم با مردم و یا جنگ داخلی زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
دقیقا برعکس نظر نویسنده این مقاله چون خودی از غیر خودی ممیز نشده در عراق این جنایت صورت پذیرفته است. چون کسانی که جرم جنایت مرتکب شده اند مجازات نشده و بیگناهان از ساختار دستگاهی جامعه آسیب دیده اند، کار به ایجا کشیده شده است.
اگر جامع عراق و در کل جوامع بین الملل عاملان این جنایت را سخت محازات نکنند در آینده شاهد بیشتر و بد تر آن نیز خواهند بود. البته باید پاداش کسانی که با قصاص برای احیای بشر تلاش می کنند نیز پاداش درخور پرداخت شود.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
همون مجازات داعش رو دیدیم بس بود.
مجامع بین المللی فکر نان هستن همین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
از آنزمانی که عبارت خودی و غیر خودی (نخودی) را در ایران و احتمالا در عراق رواج دادند باید انتظار چنین روزهایی را هم می کشیدند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
واقعا عراقی ها در این صحنه و صحنه های مشابه خیلی وحشیانه عمل می کنند ...
انگار قوم مغل و تاتار هستند!
از مدنیت و تمدن بی بهره اند واقعا
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
یعنی تو ایران نوجوانان ۱۶ ساله اعدام نشدند تا به حال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
باتشکر از حس و میهن پرستی و قلم شجاعت جناب سید مسلم بهشتی نژاد.
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مردم هر روز فقیرتر می شوند و دولتمردان ما هر روز از مردم فاصله بیشتری می گیرند الان با حقوق 7 میلیون تومان امکان زندگی راحت برای 4 نفر وجود ندارد !!! واقعا وضعیت اسفناکی هست ... فحشا دزدی اختلاس در کشور بیداد می کند ... واقعا دیدن چنین صحنه های روزانه برای قوه اجرایی کشور اینقدر سخت می باشد ... کافی است که صحبت های رهبری را وزارت خانه های دولت مروری بکنند مطمینا نکات و راهکارهای بسیار زیادی را می توانند بیابند ...
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
من دیروز رفته بودم برنج بخرم صاحب مغازه می گفت اون کسی که برای من بار برنج ارسال می کرد بابت کرایه ماشین 1،200،000 تومان کرایه دریافت می کرد الان تماس گرفته میگه فلانی کرایه حمل بار مربوطه 2،000،000 تومان شده بفرستم یا نه!؟..... حالا پیدا کنید پرتقال فروش را....
پاسخ ها
افشین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
یک بی انصافی یک حرفی زد، همین کارها را می کنید که عده ای فکر می کنند تا می تونند باید جنسها را گران کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
من اگر هموطنم سیلی تو گوشم بزنه و با تمام عقاید من مخالف باشه و توهین کنه حتی یک انگشت هم بهش نمیزنم.
ما ایرانی هستیم و اجداد و تاریخچه ی مهمتری داریم، ما متمدن هستیم و مردم رو به دو دسته به دلیل وجود عقاید متفاوت تقسیم نمیکنیم.
اتحاد برای سرزمین کوروش و سورناها...حکومت ها میان و میرن این ایرانه که میمونه.
تابناک سانسور نکن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
شعار نده
صبر کن ، خواهیم دید
که بغض و کینه فرو خفته چطور فوران خواهد کرد !؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
غفلت تو خیلی بیشتر از حدست است این کورش و سورنا که میگی منفور من است خیالاتی نباش
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
نوجوان ۱۶ ساله چرا باید اینقدر در سیاست قبضه شده باشد که ۲۰ نفر از نوجوانان و هموطنان خودش را به رگبار ببندد . یعنی خودش قضاوت کرد خودش هم حکم خیابانی اجرا کرد . وقتی خودش قاضی و خودش محکوم کند آیا انتطار نداری مردم جامعه و هموطنانش با او مثل قانون خودش رفتار میکنند . در لبنان هم دیشب این اتفاق افتاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
اعدام نوش جونش باشه تا عبرتي باشه براي بقيه
ناشناس
| Romania |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
صد نفر هم بکشه بعد دستگیری باید بره دادگاه برو فیلم اعدامشو نگاه کن چی هستیما ما قراره ادمخوار باشیم چون اون ادم کشته همون نباشیم بهتره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
چرا شما شدی صدای وهابی ها و بعثی ها این روایت شما از این
واقعه همانی ایست که دستگاه های تبلیغاتی عربستان در بوق کرده اند برای
تطهیر این عمل شنیع
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
بالاخره یکی حقیقت را گفت و توجه کرد همه تحلیلهای که گفتید تحلیل نیست باید علت را جستجو و راه حل داد تابی هم بر تنور توهمات میدمد چون سانسور باید کرد پس کامنتها همان حکم قبل از قصاصه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
اگر توهم امریکا اسراییل و عربستان از بعضیها گرفته شود حقیقت را قبول میکنند که مردم یک نوجوان را بیخود اینطور شنیع بکشند پس کمی بخود اییم
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
اگر فرض کنیم مشکلات اقتصادی اکنون به خاطر تحریم هاست باید پرسش شود آن زمان که احمدی نژاد نفت را صد دلار می فروخت چرا گشایش اقتصادی نشد ؟ اون همه پول کجا رفت ؟ چطور مملکتی که چهل سال نفت، آب، خاک، و هر چیزی که خریدار داشته فروخته بعد از یک سال تحریم به این روز افتاده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
ای قربون دهنت ..........عالی بو .................
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
خودت جواب خوتو دادی اگه با تحریم به این روز افتاده پس قبلا اوضاع این نبوده جناب خان
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
عراقی ها دستشون به مقاماتشون نرسید به جاش اون نوجوان را دار زدند
نگران مردم ما نباش
مقامات ما دائما بین مردم هستن تا مشکلات رو بفهمن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
احسنت . دستشون درد نكنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آررررررررره الان یکی از مقامات خونه منه یقه منو گرفته هی میگه مشکلت چیه
سیدحسنی۳نیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مرگ بر زندگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
به کارشناسای قرآنی سیمای میلی این نکته رو گوشزد کنید که تو برنامه زنده حکم قطعه قطعه کردن معترضین رو می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
اغتشاشگر و اسیب زنده به اموال عمومی و مردم در همه جای دنیا محکوم است و باید به مجاز ات برسد .معترض واقعی آشوب به پا نمیکند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
این چه تیتر مسخره ایی است که زده اید ، معلوم است که اصلا جامعه ایرانی را نشناخته اید .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
همچین تیتر زده انگار تو ایران نوجوان ۱۶ ساله اعدام‌ نمیشده حالا قراره از عراقیها یاد بگیرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مرگ خاورمیانه!!! کجایند گاندی ها، جواهر لعل نهروها، پیمانهای منطقه ای و مودت؟ ارتباط بین مردم و دولتهای منطقه ....
محمد
|
Netherlands
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
کاش چشم بینا و گوش شنوایی دربین مسولان پیدا بشه که متاسفانه تکبر, فامیل بازی و عدم نظارت, فرصتی برای هوشیاری مسولان فراهم نمیاورد
ایکاش دین سالاری و مردم سالاری را قربانی نمیکردیم تا یاس اعتقادی و سیاسی در قلوب مردم بخصوص جوانان که ارکان و اینده کشور و ملت هستن رسوب نمیکرد
حیف پل های خراب شده پشت سر, بخصوص برای جوانان توسط این مسولان دیگه قابل ترمیم نیست
محمود ترکمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
ادعایی که معترضان عراقی در این خصوص مطرح کرده اند این فرد کشته شده جزو تک تیراندازانی بوده که معترضین را مورد هدف قرار میداده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
این ادعا توسط بوق های تبلیغاتی وهابی بعثی و غربی برای تطهیر این عمل شنیع اعلام میشود شما چرا باور کردی.
ناشناس
| - |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
تفسیر...!!!!!
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تابناک جان مدتی هست خیلی واقع بین تر وبهتر شده ای و مقالات خوبی را می گذاری ! این مقاله عالی بود !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
کار ایران به آخر خط رسیده است و این تحلیل ها شاید مسکنی باشد بر درد آلام مردم لکن راهگشا نیست
پاسخ ها
من
| - |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
شاید کار تو و امثال تو به پایان برسد و کار ایران با این همه انسان غیور و میهن پرست به کوری چشم دشمنانشبه پایان نمی رسد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
سالهاست كه در ايران إعدام ها در أنظار مردم وبا طبل وزورناي دولتي صورت ميگيرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
متاسفانه سالهاست با این پدیده شوم وخانمان برانداز روبرو هستیم و مکرر تذکر داده شده ولی کو گوش شنوا! مزه قدرت طلبی وجاه ومقام به حدی به ذائقه خوش آمده که حاضر هستن به خاطر منافع شخصی و حزبی دست به هرکاری بزنن! حتی اگه ایران از دست بره!/
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
ایران خیلی وقته که از دست رفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
نویسنده محترم حرف تو دهن مردم نزار. بزار مردم زندگیشو بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بالاخره مردم رو باید از یک‌ چیزی ترسوند دیگه. یک زمان داعش یک زمان خود مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
اگر روایت اخبار تلویزیون را درباره این واقعه به رسمیت بشناسیم، آنچه که اتفاق افتاده است کمی متفاوت از نوع نگاه نویسنده این مقاله است. قاتلان گروهی از افراد مست و نیمه مست بوده اند و درگیری هم در جریان اغتشاشات و اعتراضاتنبوده استدر این میان تلاش مردم برای نجات دادن فرد دیگری که او هم ممکن بود قربانی شود موفق بوده است ولی طرح این سوال که چرا مردم نسبت به این واقعه ی قتل و جنایت صورت گرفته بر میت، واکنشی در خور نشان نداده اند و هدف آنها از ضبط و انتشار ویدئوی آن چه بوده است؟ برای پاسخ به این سوال می توان به جای خیالبافی به سراغ صفحات این افراد رفت و به طور مستقیم از آنها سوال کرد که چرا چنین محتوایی را تولید کرده و یا چرا آنرا بازنشر کرده اند. (البته قطعا این کار پیچیده و زمانبر است و وقتی نویسنده می تواند با آسمان ریسمان به هم بافتن مقاله ای تولید کند چرا باید دست به کار علمی و تحقیقی بزند؟!!!) علی ایحال برخی از حوادث هر چند خشن هم باشند و در جامعه به طور گسترده منتشر شوند باز هم ممکن است دلایلی بسیار ساده داشته باشند. گره زدن این موضوع به سیاست همانقدر که از سمت گروههای سیاسی و برخی رسانه ها امری اشتباه است از سمت نیروهای داخل نظام هم اشتباه است.
قتلی هر چند خشن اتفاق افتاده ، قاتلان تصویرشان هست (که اگر آنها افرادی سازمان یافته و آموزش دیده بودند قطعا صورتهایشان را می پوشاندند)، دستگیر و بازجویی و روانشناسی خواهند شد و انگیزه آنها مشخص خواهد شد. در خصوص چرایی سکوت حاضران در صحنه و انگیزه آنها از تصویربرداری واقعه هم می توان از خودشان سوال کرد. اینکه چطور سیاسیون بر ماجرا سوار می شوند و با قرائتی ویژه آنرا به آنتن رسانه های می فرستند مساله ای است که شاید بیشترین قرابت را با متن این نوشته تابناک داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
ناشناس محترم کدام روایت تلویزون ایران درست بوده این دومی باشد کمی چشم خود را بازتر و دید و افق خود را وسیعتتر از سیمای میلی کنیم حقایق زیادند و میتوان دنبال کرد و بعد تحلیل درست داد
مطهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
همه مردم ایران باید مطلب بالا را بخوانند و فکر کنند بویژه تریبون دار ها . کسانی که جز رنگ سفید و سیاه رنگ دیگری نمی شناسند .
زضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آن نوجوانی که درباره اش حرف میزنید وابسته به گروههای شبه نظامی بود و شش نفر را کشته بود از جمله چهار نفر از همین تظاهر کننده ها . مردم خشمگین عراق دشمنشان را تکه تکه میکنند نه همدیگر را
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
همه اینو میدونن
نادان
|
Japan
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
ما ملت واقعا امیدواریم اینجور صحنه های وحشتناک برای سیاستمداران ایرانی درس عبرت باشد!
یه ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
به امید روزی که وحدت به جامعه برگرده و مسئولین برای کشور و مردم و رضای خداوند کار کنند !
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
اتفاقا مشکل از جایی شروع شد که همه برای رضای خدا اومدن کار کنن
سیاست و کشور داری که برای رضای خدا باشه فاسد میشه
ناشناس
| - |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
به امید روزی که نخواهیم همه مثل ما فکر کنند
سید رسول زنگانلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آره حتما وحدت به جامعه ما هم میاد.بشین تا بیاد.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
وحدت زیر سایه عدالت اجتماعی بر میگرده نه با این .......
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تابناک،برای این مطالب از زبان شما خیلی دیر شده
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
وقتي مردم نزديك انتخابات و راهپيمائيها و از اين موارد با اهميت ميشن
وقتي خيلي از تابوها در زمان انتخابات و ... كمرنگ ميشوند
و خيلي وقتهاي ديگر از اين دست رو داشتبه باشيد
حالا
زماني كه در قبال گراني ها
اطلاع رساني ها
تصميم گيريهاي مهم مردم غريبه حساب ميشن و يا مثل سورپرايز كردن مردم تمسخر ميشوند
نوجوان عراقي كمترين اتفاقي است كه در آشوبات اتفاق مي افتد.
بي توجهي به خواست واقعي غاطبه مردم
فساد تمام عيار ، رانت بازي ، پديده كثيف آقازادگي ،روابط تمام قد در ارتقا ها و برخورداري از امتيازات ، بي توجهي به اقتصاد و معيشت مردم و وصل كردن همه اينها به تحريم ،سومديريتها و عدم برخورد مناسب و از آن بدتر استمرار و حمايتهاي بي مورد ، عدم ريشه يابي دقيق واقعيات اعتراضات مردمي و به حاشيه بردن آن اعتراضها و .......
باور كنيد سرانجام آن نوجوان 16 ساله بهترين شرايط خواهد بود.
مسئولين باور كنيد دير نيست اگر نجنبيد
اعتماد رو به مردم برگردونيد
اين مردم شايسته اين ناملايماتي نيستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
واقعا میتونن چهل سال عمر رفته رو برگردونند ، اینطور فکر می کنی ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
قطعا فرهنگ مردم ما بالاتر از این خواهد بود که چنین عملی را انجام دهند، مگر اینکه عده ای مسبب این اعمال شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بسم الله القاصم الجبارین
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تابناک عزیز این نوجوان سه نفر و با تیر زده و از اعضای حشد و شعبی بوده و فیلم تیراندازیش هم هست
امیر محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بعد از ماهها انتظار یک تیتر خوب زدی.یکسالی هست خودت رو با این احزاب پوشالی سرگرم کردی تابناک .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آقای به اصطلاح نویسنده یادتان رفته سال نود و شش ایراد اتهاماتی مانند اینان تنها اعدام می کنند اینان می خواستند در پیاده رو دیوار بکشند؟؟ هلهله های پای آن سخنان را یادتان رفته؟؟ آیا آنها و هلهله کنندگان پای آن تریبون ها دوگانه سازی نمی کردند؟؟ آیا به ساختارهای نظام نمی تاختند تا رای به دست بیاورند؟؟ امثال شما از هر موضوعی تنها می خواهید نفع سیاسی مبدعان دوکانه سازی و تضعیف نظام را استخراج کنید. در حالی که در 84 و 88 و 92 و 96 این شمایان بودید که بر نهادهای جمهوری اسلامی می تاختید و ادعای اصلاح داشتید الان دیگران را متهم می کنید که جامعه را به دوقطبی تبدیل کرده اند عزیز من این آهنگی که می نوازید خودتان آغاز کرده اید از همان اوان انقلاب چه کسانی بودند که امثال مرحوم مهدوی کنی را امریکایی معرفی کردند و در پس از امام یک مرتبه شدند عزیزدردانه های آمریکا؟؟ بهتر نیست مسیر را از ابتدا ببینید از از انتها؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
عزیز برادر! قصه را درست تعریف کن! سال 94 چه کسانی لیست انگلیسی لیست اسلامی می کردند؟ هچه کسانی انقلابی، غیر انقلابی می کردند! آیاد این دو قطبی سازی نیست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
داداش قرصات و نخوردی
ناشناس
| Romania |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
این طلبگاری امثال تو بخاطر خفقان امثال صدا و سیماست
ناشناس
| United States |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
نویسنده فرد و گروه خاصی را متهم نکرده و بطور کلی نفرت پراکنی را تقبیح کرده.اما گویا بمصداق حرف رو بنداز وسط صاحبش خودش بر میداره بشما برخورد!!!! ایشون عاقبت این مسائل رو به خوبی و با شجاعت تشریح کرده و جنابعالی اگر فکر میکنین اکثریت جامعه هنوز در دو قطبی اصلاحطلب اصولگرا گیر کرده باید بعرضتان برسانم مردم هر دو تا گروه رو به یک چشم میبینند
ارش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
سلام
اتفاقا کار یک جناح نیست همه در این اشفتگی سهیم هستیم وقتی که به همه گروههای جامعه حمله میکنیم وفقط صنف خودمان را درنظر میگیریم نتیجه از این هم بدتر خواهد شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
کاش میشد چندتا منفی داد،به این افکار داعشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
متاسفانه متوجه نشدی نویسنده چی گفت- این یعنی وقتی من فقیر باشم و احساس کنم شغلم رو از دستم گرفتند و به دیگری دادند-اونوقت میتونم از کشتن هموطنم لذت ببرم و مثل اون فیلم تکبیر هم بگم و هلهله شادی بکشم- در حالیکه کسی که الان در رفاه هست اصلا باور نمیکنه تو دل بقیه چی میگذره
ناشناس
| United States |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
برای چی اینقدر خیالبافی میکنی .؟
مرحوم اصلاح طلب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آقای به اصطلاح کامنت نویس منفیهای کامنتتو بگیر راحت باهاشون دیالوگ برقرارکن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بعد از کشتن و بالابردن اون بچه، جمعیت حاضر صلوات میفرستادن !!!

جاهلیت تا کجا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بچه يا تك تيرانداز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
جاهل كسيه كه مردم رو به تير مي بنده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
جاهلیت یعنی اطلاع نداشتن و حکم اعدام صادر کردن محض اطلاع بچه چهار نفر کشته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
فاين نذهبون ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
این حرف رو باید برا انتخابات 96 میگفتین که حرف از دیوار کشیدن و این دروغ ها بود.
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
یه نفر یه سوالی رو جواب بده
چرا بانکها رو سوزوندن ولی کسی به باستی هیلز حتی یک خراش هم وارد نکرد؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
آخه مدافعان باستی هیلزها به آشوب ها دامن می زنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
واقعا همينطوراست ، عده ه اي ناآگاه ويامغرض كه فكر ميكنند اگر با انتقاد ، هجمه وناپايداركردن اوضاع موفق به پايين كشيدن دولت ازحاكميت شوند، اين منصب آماده ومهيا براي خودشان خواهد شد ، سخت دراشتباه هستند !!. زيراهنگاميكه اين اسب را رم دادند نه تنها به آنها سواري نخواهد داد بلكه موجب سقوط ونابودي خودشان خواهد شد. واولين قربانيان آن همانهايي خواهند بود كه زودتر ونزديكتر ازبقيه به افساراين مركب لجام گسيخته دسترسي پيداكرده اند!!. امروز انحراف افكار جامعه از معرفي طراحان اصلي توطئه در خاورميانه بطوراعم وايران بطور اخص ونشاني نادرست وغيرواقع دادن به مردم درمعرفي مسببين اصلي اين مضايق وتنگناهاكه همان مثلث شوم " امريكا-اسرائيل- وهابيت" ميباشد، قطعا نتيجه اي جز اوضاع نابسامان وآشوبزده عراق ، افغانستان ، لبنان، سوريه براي آينده اين كشورنخواهدداشت . مطمئن باشيد كه طراحان پروژه داعش بعدازناكامي درمنطقه آرام نخواهند نشست!!.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
باید مهربانی و مهر ورزی و امید به دور از شعار ها و سو استفاده های جناحی چپ و راست در بطن جامعه نهادینه شود، باید عشق و دوست داشتن و هموطنی را الوده به سیاست و سیاسی کاری نکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
لعنت خدا بر هر کس که بین ملت خویش و ملت های دیگر تفرقه بیندازد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
نه اشتباه ميكنيد
ما مسلمانان ايران هيچ اتفاقي براي ما نميافته
آیدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خیلی جالبه. کسانی که جامعه را دوقطبی کرده اند و میکنند، حالا دارند دم از وحدت و یکپارچگی می زنند!!!
آقای نویسنده محترم همان کسانی که شما دارید تهمت ایجاد دوقطبی کردن کشور را به انها میدهید. از اول انقلاب گام گام با مردم در تمام صحنه های سرنوشت ساز کشور مشارکت داشتند. آنموقع توقعی نداشتند الان هم ندارند. کسانی آنها را در قطبی دیگر قلمداد میکنند مروج دوقطبی سازی کشوند.
ملک حسین برات زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
به دار کشیدن یک جوان 16 ساله در عراق نه بار اول است و نه بار اول خواهد ماند.حتماً شما نوع برخورد عراقی ها را با اسرای ایرانی به یاد دارید.جامعه عراق در 1400 سال گذشته میلیونها بار این صحنه ها را دیده و شنیده است.

فقط درچهل سال اخیر هزاران مرد و زن و دختر و پسر و کودک کُرد در عراق به فجیع ترین شکل کشته شده و مردم جنوب و غرب عرق اسخوان هایشان در بیابانها مشاهده می کنند.

در ابتدای ظهور داعش حدود 800 جوان کُرد ایزدی به همین شیوه در خیابانهای بغداد سر از تن جدا شدند.

عراقی ها این شیوه سر بریدن را از اجداد خود هنگام هجوم به ساسانیان ارث گرفته اند و همچنان با بریدن سر و ایجاد وحشت برای ایرانیان باقی مانده در عراق( کردها،ایزدیها،فیلی ها یا لرها) انجام می دهند.

تنها چیزی که این خشونت عریان را پایان ناپذیر کرده است لاپوشانی خبری و هماهنگی خبری بین نظامهای سیاسی کشور عراق و سوریه و ترکیه وایران است. این کشورها اخبار جنایت علیه کردها را لاپوشانی می کنند.

اگر لاپوشانی خبری در چهار کشور ایران ، عراق، سوریه و ترکیه علیه کردها و هماهنگی آنها در این زمینه نبود قطعاً خشونت در این کشورها کمتر و کمتر می شد.

تا زمانی پوشش خبری جنایت علیه کردها و اقلیت های تحت سلطه آزاد نباشد قطعاً خشونت عریان در خاورمیانه پایان نخواهد یافت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
میگم مرزهای ایران دوران ساسانی با مرزهای ایران در عصر معاصر خیلی تفاوت دارد. به نظر می رسد که شما دارید بخشی از قربانیان حمله اعراب به ایران را در زمره مهاجمان قرار میدهید. این در حالی است که آن سالها این مناطق بخشی از ایران بوده اند.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
متاسفانه برخی فقط به فکر قدرت هستند و نمی دانند اگر امروز به روش های نامشروع قدرت کسب کنند فردا به همین روش ها قدرت را از دست خواهند داد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
جالبه که هرچه قدر به انتخابات نزدیک می شویم همه تغییر موضع داده و طرفدار کشور و قانون می شوند . این تیتر و امثال این را چرا چند ماه قبل نمی گذاشتید ؟ مگر مشکل کشور همین سخنرانی ها هست ؟ خطرناکترین و بالقوه ترین تهدید برای کشور و تمامیت کشور دزدز ها و چپاول بیت المال هست که از کنار آن به سادگی زد می شویم . این نوع سخنرانی ها عده قلیلی را که پای تریبون و منبرها می روند تهییج میکند ولی اکثریت مردم مشکلات مالی را با پوست و خون خود حس میکنند . وقتی پرده از حقوق ها و اختلاسهای نجومی کنار می رود کلی سرخوردگی و خشم در بین مردم عادی بوجود می آید که مسبب اصلی دوقطبی شدن هم حساب می شود .
بهتر است وضعیت فعلی کشور را با لبنان مقایسه کنید نه با عراق فلک زده که در طول تاریخ گرفتار جنگ و مذهب زدگی بوده .
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آقا چرا خبر درست رو اعلام نمیکنید آخه...
این نوجوان ۱۶ساله تک تیراندازه بوده که از بالای ساختمانی که کشیدنش پایین ۵نفر رو کشته...
به این واکنش مردم میگن دفاع مشروع...
باید برید سراغ اون کسایی که با آموزش نظامی و فکری نوجوان نابالغ زمینه این صحنه های جنایت بار رو ایجاد کرده و میکنن...
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
سلاخی دشمن بعد از دستگیریش دفاع مشروعه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
امیر جان تو از کجا خبرداری؟ نکنه در داعش عضویت داری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آدم خالی بند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
عزیزم چرا شدی صدای عربستان این روایت شما همان روایتی ایست که عربستانی ها وبعثی ها ادعا میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خودت پیشتازشون هستی تابناک
فرافکنی مشکلات کشور کار شماست؛
انتخاب مردم -با همه محدودیت هایی که برایش ایجاد کرده اید- را عامل مشکلات کشور معرفی کردن، به جای عوامل ریشه ای که بنیان اصلیش اولا همین محدود کردن انتخاب مردم و در ثانی تلاش برای زمین زدن همین انتخاب شدگان حداقلی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
کسی قدرت را با دیگری شریک نمیشود نه در عراق نه در آمریکا نه در آفریقا نه در استرالیا نه در چین نه در اون طرف روسیه
شاعر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
کدام ایران؟ ایرانی که رابین هود بجای آرش کمانگیر مینشیند و دم زدن از وطن پرستی گناه میشود و آقای قرائتی میفرمایند غلط است اگر بگوییم چو ایران نباشد تن من مباد ....
بداد ایران برشید وگرنه منتظر بد تر از حادثه عراق باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
چرا رئیس جمهور سکوت کرده است و تا این حد بی کفایتی از خود نشان می دهد؟ چرا بقیه عناصر حکومت به جای سکوت و شماتت پاسخگو نیستند و چرا عذرخواهی نمی کند؟ رفتار این نامردها بیشتر ما را ناراحت می کند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تابناک بس کن " یکی به نعل زدن و یکی به میخ " را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تابناک نه تنها خودش جهت دار است بلکه با لطایف الهیل سعی میکنه به نظرات جهت بده.از جمله ترتیب و زمان منتشر کردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بالاخره مخلص کلام رو گفتی ولی امیدوارم دیر نشده باشد
نعمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بنده به عنوان پجوهشگر برتر و چهره منتخب ماندگار که البته هنوز اسمم در لیست چهره ماندگار ثبت نشده ولی قول داده اند که بشوه. باید به ارزتان برسانم که تحریم همیشه بوده از زمان قابعیل تا زمان حابیل و فامیل آن موقع هم بیل تحریم شده بود.
لذا تحریم یک مشت کاقذ پاره است و ما باید از فرست تحریم استفاده کافی ببریم یعنی همین کاقذ پاره ها را جمع کنیم و آتشبزنیم تا از دود آن ابرِ سیاهی تشکیل شود تا باران خوبی ببارد تا کشاورزی ما رونغ بگیرد و گوجه فراوان کشت شود تا با فروش آن به خارجکی ها دلار بیشتری تهیه کنیم
اینگونه هم تحریم را دور زده ایم هم کشاورزی را رونغ داده ایم و هم بازار ارض و سکه را تثبیت گردانیدنده ایم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
شاید مقایسه مناسبی نباشد ولی آیا کشته شدن چندین نفر از مدافعان امنیت در حوادث اخیر هشدار دهنده نیست. آیا نتیجه این دوقطبی سازی نیست؟
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آقانیازی نیست ازدارزدن آن عراقی پندبگیریم ساده ترآنستکه سری به گورستان ها بزنیم حتی انواع لوکس واشرافیش که باورکنیم چندروزبعدخودمانرا ،..که تاچشم بهم بزنیم همان سرنوشت راداریم
محمد رسولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
با درود

وقتی سال هاست در ایران با ملی گرایی و ایرانیت مردم مخالفت می کنید و هر چقدر شده با مفاهیم ملی مانند هموطن، میهن، ایران بزرگ و میهن پرستی مبارزه می شود اینک باید منتظر گسست ملی و هر فاجعه ای بود. بیایید تا دیرتر از این نشده به ملت و میهن برگردید. بیایید باور کنید که هر ایرانی به صرف ایرانی بودنش باید مخترم باشد و مذهب و عقیده ی او هر چه که باشد مخترم است. ایرانیان رانده از میهن را امان کامل حانی و مالی دهید باز گردند. شاهنامه ی ارجمند را گرامی بدارید و به بزرگان تاریخ و فرهنگ این کشور مانند کورش بزرگ(ذوالقرنین قرآن مجید) اخترام بگذارید. رزمندگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس در وهله ی نخست به خاطر حفظ میهن به جبهه های حق علیه باطل شتافتند. این را انکار نکنید.

با درود به همه ی شهیدان میهن خبه ویژه شهدای جنگ تحمیلی هشت ساله.
پاینده ایران.
بهروز
|
United States
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
کار از این حرفا گذشته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
سالهاست احساس ها و مهربانی های مردم ایران نسبت به هم کمرنگ و کم رنگتر می شود هیچ کس به فکر کس دیگری نیست و هرکس تلاش می کند برای خود و نزدیکان خود مال اندوزی کند
حیف چه مردمی بودیم و چه شدیم....
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بابا خودتون را به آن راه نزنید کدام انتخابات دیگر تمام است ماجرا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
روز انتقام مظلوم از ظالم خیلی سخت تر از انتقام ظالم از مظوم است.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
شاید عجیب باشه ولی مردم کوچه و خیابان دارن در مورد همین چیزا صحبت می کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
اون بسره که مردم اعدامش کردن تک تیرنداز بوده ،خبرو درست کار کن شاید عبرت بگیرن بعضیها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آدم خالی بند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
در دو کلمه پاسخهاادم خالی بند امده چرا ابا داری اسم خودت را بگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مطلب بسیارخوبی مطرح شده که اهالی تریبون و سخنرانان باید بهوش باشند که بادست خودمان باعث ناامیدی و ناکارآمد نشان دادن نظام نشویم بیش از هر چیز نیاز به وحدت و تشویق به حضور چشمگیر در انتخابات داریم
ناشناس
|
France
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
سزای کسی که به مردم تیر اندازی کند بدتر از این خواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
چرا نمیگین اون تک تیرانداز بود و مردمو میکشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
وای چقدر سوسول و بالا شهری و اوا مامان شدید تابناک جان، ایران فقط تهران نیست، تهران فقط شمران نیست. پس حمله به تهران و شمران را خیلی وقت پیش شما و همفکرانتان در سال 88 تبلیغ می کردید، حالا که در آستانه حمله هستند از چه ناراحت هستید؟ دارند به دستورالعمل مو به مو عمل می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
آوردوز کردی داداش .کمی کمتر...کمممم تر
ناشناس
|
Spain
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
وقتی در زمان جنگ خلبان ایرانی را از وسط به دو تیکه می کنند دار زدن جوان ۱۶ ساله در فرهنگ این مردم امری عادی شده
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
شعاع سازی حقوق مجلسی ها و دولتمردان خیلی مسائل را حل می کند و چرا شفاف سازی نمی کنند چون دزد زیاد است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
این جدایی سالیان درازی است که صورت گرفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مطلب بسیار بجا ، درست و مهمی رو مطرح کردید ، کاش افرادی که قدرت و حاکمیت واقعی ایران در دستشونه هم به این نکات دقت کنند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
چرا نگارنده مطلب در مورد اون نوجوان 16 ساله ننوشته که طرف با اسلحه تیربار از بالای ساختمان به مردم شلیک می کرد و در مقابل مردم هجوم آوردن و طرف رو با کتک آوردن پایین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
شما انجا بودی یا نقل قول از وهابی ها و بعثی ها میکنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
نقل قول وهابیها ؟ اگر شک داری برو ببین مردم چرا اینگونه خشمگین هستند علت داره که شماها هیچوقت درک نمیکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
ناشناس 00:29 نه شما آنجا بودی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
به امید روزی که مردم آگاهانه تر انتخاب کنن و مسئولیت انتخاب خود را گردن این و آن نیندازند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آنها که ایرانی ها را متفاوت از عراقی ها میدانند یا جوان هستند یا خودشان را به خواب زده اند.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
کاری به امورات سیاسی و حواشی اون ندارم
اما این جانور شش نفر رو با اسلحه گرم کشته که این بلا رو‌سرش آوردن
جای دیگه بود نوازشش میکردن؟
ایرانی آباد و آزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
متاسفانه خطبه و صحبت تریبون داران رسمی همچون اوایل انقلاب و خطبه های طالقانی و منتظری و مدنی و دستغیب و صدوقی و طاهری خرم آبادی و اصفهانی و....... بوی صلح و صفا و محبت و وحدت و تقوا و دوستی و اتحاد و..... نمی دهد
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
ساختار مجلس و ملاک های تععین صلاحیت باید اصلاح شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
" به دار کشیدن نوجوان ۱۶ ساله عراقی؛ یک عبرت برای سیاستمداران ایرانی! "

واقعاً یک عبرت برای سیاستمداران ایرانی باید باشه. جون مردم به لبشون رسیده
المعلق القديم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
متاسفانه سالهاست با این پدیده شوم وخانمان برانداز روبرو هستیم و مکرر تذکر داده شده ولی کو گوش شنوا! مزه قدرت طلبی وجاه ومقام به حدی به ذائقه خوش آمده که حاضر هستن به خاطر منافع شخصی و حزبی دست به هرکاری بزنن! حتی اگه ایران از دست بره!/ ________ازکامنت این کاربر ناشناس لذت بردم حقیقت اینه که آدمای بی لیاقت هرگاه به مسئولیتی میرسند مثل نوه ای میمانند که باکفش پدربزرگش به مستراح میرود نتیجه ازپیش معلوم است تابی جون بخدا این نوشته خط قرمز نیست بچاپ خسته شدم از بس براتون احترام قائل شدم وجواب منفی گرفتم
A
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
إِنَّما جَزاءُ الَّذِینَ یحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً أَنْ یقَتَّلُوا أَوْ یصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیدِیهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ ینْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِک لَهُمْ خِزْی فِی الدُّنْیا وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظِیمٌ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
اقلا ترجمه فارسیش را می گذاشتی ببینیم چی گفته.ما که عرب نیستیم جانمممممممم
کنمکم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مردم ریشه های یک حکومتند متاسفانه ریشه ها دارن خشک میشوند
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
قیاس ایران وعراق درست نیست همین طور که رفتار دوملت طی جنگ 8 ساله مشابه هم نبود حتی در مردمی بودن خشونت‌های اخیر کشور وحتی سازمان یافتگی بیرونی آن تردید است مگر این که همه جناح ها به پویش تحقیق بی طرفانه از وقایع اخیر بپیوندند اما به بن بست سیاسی ومشروعیتی رسیدن کسانی در کشور می تواند آنها را به سمت رفتارهای تدافعی خطرناک بکشاند که آن هم در اشل کشوری مثل ایران با توجه به خصوصیات جمعیتی وسایر فاکتورها عبور از آن هزینه ای مانند عراق وسوریه نخواهد دشت هر چند خسارت سنگین خواهد بود
سیدمحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مردم باید ازاد باشن حرفهای خودشونو بزنن کسی برتر ومقدس نیست اینها از توهمات بعضی ازافکار است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
متاسفانه واقعیتی است که در بالاترین سطوح تصمیم گیری کشور وجود داشته و در حال اجرا می باشد . تقسیم کشور به خودی و عیر خودی . دوست یا دشمن . تفکر حق با ماست هر چه نظرمان باشد . این تفکر نه باعث تجزیه کشور بلکه باعث متلاشی شدن آن می گردد .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خیلی ناراحت شدم از مرگ یک انسان. مسیولان محترم کشور و حکومت مردم رو درک کنید در کشور ما مردم با سلیقه های مختلفی زندگی میکنند جو جامعه رو باز کنید با دنیا اشتی کنید فیلتر همه شبکه های اجتماعی رو بردارید با مردم اشتی کنید به خدا قسم مردم خوبی داریم همه مردم پشت شما خواهند بود به همه سلیقه ها ازادی بدهید و به راحتی حکوکت کنید همگی خیلی تحت فشار هستیم.تا دیر نشده اینکار ها رو بکنید.
کوچک شما یک ایرانی دوستار ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مقاله جالی بود .برای همینه که عده زیادی خواهان ادغام بسیج در نیرو های انتظامی هستند که چنین موردی که مردم و بسیجیان مقابل هم قرار گیرند روی ندهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تابناک!!!!!؟؟؟؟؟ زمانی که نوشته رو خوندم شاخ درآوردم. تو هم از اینجور چیزا بلدی!!! تو که لالایی بلدی پس چرا خودت خوابت نمیبره.
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
کسانیکه این مقاله و امثال آن را می نویسند از نوع همان افرادی هستند که جوان 16 ساله را به دار می کشند اگر کسی که انتخاب می شود باید به فکر مردم باشد مردم همه سختی ها را تحمل می کنند مردم ما مردمی نیستند که امام حسین را کشتند اینقدر این چرندیات را ننویسید شش سال است هیچ کار مثبتی صورت نگرفته است آن وقت یک دفعه بنزین را گران می کنند بدون آنکه به مردم بگویند بعد هم توجیه می کنند که درامد حاصل از آن را تماما به مردم می دهیم هیچ کس حاضر نیست 50 هزار بگیرد ولی 400 هزار بنزین بزند حتی ان فقیری که نان شب را هم ندارد هزینه زندگی اش بیشتر می شود اصلاح به راحتی می توانست انجام شود به این صورت که مثلا فقط باکارت بنزین زده شود و سالیانه هم مقداری اضافه شود و بنزین بدون کارت 10 هزار تومان شود و برای جلوگیری از قاچاق بنزین هرکسی که مقدار زیاد بنزین بزند اسناد آن را باید ارائه دهد و جواب گو باشد. برای تمام مشکلات کشور راه کار هست اگر مردم در انتخابات حواسشان را جمع کند و به افراد دلسوز نظام و کشور رای دهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آخه چطور می تونن اینقدر راحت آدم بکشن و بعد هم با افتخار آویزونش کنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
کدام تحریم
تحریم فقط مال مردم بی نوا است رئیس جمهور که از بی اطلاعی خود نسبت به قیمت بنزین قهقهه سر میدهد به نظر شما نشان از دردی است که بابت فشار اقتصادی تحمل می کنه یا نشانی بی خیالی ایشان است.
تمام خاندانشان در امریکا هستند بعد بما میگن بیایید بگید مرگ بر امریکا
سفارت آمریکا اشغال میکنند بعد بچه هاشون می فرستند آمریکا برای زندگی بیشترین دو تابعیتی هستند ادم شک میکنه این مسئولین کشور ایرانی باشند
بخدا قسم بعنوان یک شهروند ایرانی وقتی رفاه و آسابش کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس می بینم از خودم خجالت می کشم 50سال پیش اونا بیابان گرد بودند و ما متمدن حالا ما چی شدیم اونا چی شدن یک مسئولی تو این کشور کمی بفکر ترقی هست هر کدامشون دست همدیگر پرونده دارند تا یکی میخواد یکی رسوا کنه اون یکی یک پرونده از فساد ایشان میاره بالا
خسته شدیم خسته خسته
بس هم نمی کنن چقدر دزدی چقدر اختلاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
یادش بخیر
تو دانشگاه یه استاد داشتیم همیشه یه حرف جالبی میزد
میگفت: تو ایران انسان باشی یا حیوان متاسفانه فرقی نمیکنه، در هر صورت باختی!
وجود چنین مسایلی تو قرن بیست و یکم واقعا فاجعس
انسانیت و مهربانی در نهایت تنها چیزیه که ماندگار میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
یک عده خاص در مورد همه چیه مردم تصمیم میگیرند گویی فقط ایران مال این چند صد نفر است .... و گوش شنوایی برای درد و دل مردم ندارند.
دکترآهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بترسید از آنهایی که هیچوقت به حساب نیامده اند و نادیده گرفته شده اند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
حقیقت تلخی است باید کل جامعه و سیاستمداران تغییر رویه داده و از افراط بپرهیزند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خیلی وقته آن "ما" از بین رفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تقسیم کشور به خودی و غیر خودی , مسلمان و غیر مسلمان , شیعی و سنی , حزب الهی و غیر حزب الهی , بسیجی و غیر بسیجی , سپاهی و غیر سپاهی و ... برای اینده کشور مضر هست و نتیجه ای همانند عراق خواهد داشت . فقر مالی فقر فرهنگی میاورد
ناشناس
|
France
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
من خودم به شخصه این احساس را دارم که انگار چندسالی هست که گروگان گرفته شدام.
یاشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خیلی وقته ما ترکها احساس می کنیم که حرفمان شنیده نمی شه یا برعکس تعبیر می شود.ما اجرای اصل 15 قانون اساسی یعنی آموزش به زبان مادری را هزاران باز فریاد زدیم .دیگر به ستوه آمدیم.
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
در ایران سیاستمداران و دولتمردان کاره ای نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
باید ببینیم جناب شریعتمداری و روزنامه کیهان چه نظری دارند
مهزیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
انسان گرگ انسان است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
با سلام و احترام
ضمن تشکر از نویسنده محترم بایستی خاطر نشان کنم که بیان چنین مطالبی علیرغم آنکه مشخصا نقش سوپاپ اطمینان برای همان بخش حاکمیت که نویسنده متذکر شدند را دارد ایکن در شرایط فاجعه بار کنونی خالی از لطف نبوده و تامل بر انگیز میباشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
چرا این بلا رو سرش اوردن؟ اصلا حرفی نزده شد
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آنچه بسیار مهم است و باید آنرا حفظ کنیم امنیت کشور است. اگر شما از نجومی بگیرها هم که باشید و خانوادتان امنیت نداشته باشند این پولها هیچ کمکی به شما نمیکند. اگر شما بخش عمده مشکلات معیشتی مردم را ناشی از اعمال تحریمها میبینید، این نمیتواند درست باشد چون اگر قرار باشد تحریمها برای مردم ایران مشکل معیشتی بوجود آورد چرا فقط مردم عادی هیچی ندار روز به روز تهی دست تر میشوند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
من نظرم غیر قابل انتشار بود، واقعیتی بود که نمیشده منعکسش کرد لابد، الان جز "سکوت" چیزی ندارم که تابناک منعکس کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
كسيكه روي مردم بي گناه شليك كنه بايد اعدام بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تابناک لطفا تمام کامنت ها را منتشر کن
تلسکوپ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
برجام دو .......تخریب مصنوعی اقتصاد ........ساسنسور کن!!!!!!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تقسیم بندی جامعه به خودی وغیرخودی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
به عرب بودنشان هم اشاره میکردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
کاری کرده اید که خیلی ها آرزوی مرگ میکنند .
بهتر است مسئولین نامه امام به مالک اشتر را بخوانند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
دیگه دیره
دیگه دیره
کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
درسته که در داخل کشور دیگه چیزی به نام اعتماد وجود ندارد اما با این سیاست خارجی راه به جایی نمیبریم. لطفا مسئولان نظام تا دیر نشده از رفتارهاشون در گذشته درس بگیرند و به منافع مملکت و مردم توجه کنند نه منطقه. برای چی میگین تحریم مهم نیست؟ دیگه پولی واسه هزینه کردن نداریم میخواین به غیر از نفت چی صادر کنید!،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
چند وقت دیگه صادرات برده راه می اندازند .آخه خیلی مبتکرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
بی شک آنطرف آبی ها وقتی ببینند ما به جان هم افتادیم مجلس شادی می گیرند چون آنها ما چشم دیدن پیشرفت مسلمانان را ندارند و با وجود اینکه دین را از سیاست جدا می دانند ولی به شدت متعصب و به غیر هم کیش خود به دیده نفرت نگاه می کنند. متاسفانه جامعه مسلمانان بخصوص عراق هنوز تعصبی را که در گذشته داشته است دارد و از هر دو طرف در افراط و تفریط جاهلانه هستند
دنا اورمزد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
در ایران انقلاب شد برای آینده بهتر
جنگیدیم برای روزهای بهتر
سختی های زیادی از تحریم ها کشیدیم برای فردایی بهتر و روشن تر
.........
گروههای هم آمدند اختلاس کردند با خیال راحت تر
سوء استفاده کردند در لوای ژن برتر
جامعه را تقسیم بندی کردند به نام خودی و غیر خودی
آری دوستان عزیز ما یک ملت واحد به نام ایران بزرگ هستیم با هدفی مشخص و تعریف شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
نویسنده محترم مگه نگفتم حرف تو دهن مردم نزار . تو خودت عامل دو قطبی هست .یه نگاهی به کامنت بنذاز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
چرا از ان نوجوان و کشتن مردم بدست او صحبتی نکردی
ارین
|
Mali
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
کم کم داریم به بیان واقعیت های تلخ جامعه نزدیک میشیم..
ما همه سوار یک کشتی هستیم لذا در صورت غرق شدن هیج کسی جان سالم بدر نمیبره...
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
تابناک ، خود شما سالهاست با تحقیر و توهین و تبعیض میان قومیت ها در همه زمینه ها همینکار را میکنید و آتش بیار معرکه هستید ، سالهاست شخصا به شما تذکر میدهم اما نه تنها سانسور میکنید بلکه گوش شنوایی ندارید و بی اعتنائی هم میکنید ، حال چگونه به نصیحت دیگران میپردازید ؟ رطب خورده کی منع رطب کند !!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
جامعه ای که روی خط کشی خیابان حرمت همدیگر را نگه نمیدارند به دموکراسی چه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111222333
عارف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
نمونه مسلم آقای قالی باف که انگار نه انگار امروز بخش عمده ای از آلودگی تهران به خاطر مدیریت ایشان می باشد به دنبال خدمت به مردم است وداپم در حال انتقاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
به نظرم نوشتن این گونه مقاله نوعی فریبکاری است و هزارتا از این نوع مقاله بنویسید و تو سایت بذارید، اوضاع عوض نمی شه. شما دائم دارید از تحریم صحبت می کنید که اوضاع اقتصا دیی کشور را مثلا وخبم کرده. خوب چرا نمی نویسید این تحریم ها چرا و چگونه و توسط چه اشخاصی و به خاطر چه افکاری بوجود آمده. شما راحت از این موضوع عبور می کنید و مردم رو فریب می دید. به عبارت دیگر شما علت ها را ذکر نمی کنید، نتیجه و اثر و معلول را متذکر می شوید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
جالب است کسانی که مدت ۶/۵ سال مملکت را بند برجام کرده اند. و تمام قصور و کم کاری وعدم درک صحیح از مسائل و مشگلات را به گردن این وان انداخته اند. حالا دنبال وحدت اند. مشگلی نیست ابتدا باید از فتنه ۸۸ عذر خواهی کنند چون بانی تمام مشگلات و تحریم ها گرای اینها بغرب برای تحریم های فلج کننده ایران بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
ساده ترین تحلیل ابکی فتنه 88 نبود اعتراض مردم بود درک نکردید اعتراض ابان 98 امد هی گوش نکنید تا روزی گوشتان را بگیرند توش داد بزنند
ناشناس
|
France
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
مخاطب این تحلیل شما دقیقا چه کسانی هستند؟ مردم؟ یا صاحبان قدرت و تریبون؟
یک نگاه به برنامه های صداوسیما بندازین... طی چندسال اخیر اصرار داره مردم رو به دو گروه خودی و غیرخودی تقسیم کنه. هرکسی که متفاوت از مدیران تلویزیون فکر میکنه، برچسب و القاب زشتی رو بهش میچسبونه. تریبون های نماز جمعه رو ملاحظه کنید... بعضی از آقایون چه تعابیر زشت و زننده ای رو علیه بعضی دیگر به کار می برند...
این درست نیست! آقای تلویزیون این درست نیست! شما حق ندراید نسبت به فردی که به اندازه شما ایرانی هست و هموطن شماست، توهین کنید، سانسورش کنید و تحقیرش کنید.. این رفتار نه عقلانیه نه انسانیه نه شرعیه و نه...
معمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
با احترام نظرات همه را خوندم .
روایتی از مولا علی شنیده‌ام .
تقریبا به این مضمون . که ...‌.
مردم جامعه آنقدر که به سران ومسئولانشان شباهت پیدا میکنن (در رفتار وکردار) به پدر و مادر خود شبیه نمیشوند .
این اتفاق هشداری برای ما مردم مظلوم باید باشد نه برای مسئولان . . .
راه چاره را در بازگشت به اصل مهر ومحبت ووحدت ملی ومردمی وایرانی خود با هر مذهب وقومیت میدانم . که . . . .
هرکه باز گردد به اصل خویش .
باز جوید روزگار وصل خویش .
تمام مسئولان و آقا و آقازاده و ژن خوب فدای ملت ایران . . .
مسئولان نوکران ما هستن . ومزد بگیر از بودجه و پول ملت .
نه آقا بالاسر و سرور ما .
برگردیم به اصل خویش ( وحدت و همدلی*)
نه اینکه ماهم در این گرانیها هرکس خر خودش برونه و فرصت طلبانه خون همدیگر بمکیم .
فدای همه ملت ایران عزیز .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
سه تا نظر کاملا محترمانه دادم، هرسه تاشم سانسور شد.
تابناک دستم بهت نرسه!!! D:
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
دلیل اصلی همه ایم مشکلات اقتصادی تحریم هاست ولی همین تحریم هم مقصرش نظام و دولت هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
دروغ ننویسید . این شخص تک تیراندازی بوده که مردم رو هدف میگرفته . از این لحاظ مراقب خودتون باشید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
تابناک جان خبر داری این بچه چکاره بوده عزیزم ، این آدم ملعون تک تیرانداز بوده که تا کنون بالای صد نفر را کشته که مردم موفق به شناسایی و دستگیری و در نهایت قتل وی شده اند برای این جور آدمها دلت نسوزه این عاقبت تمام تک تیر انداز های دنیاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
تقسیم جامعه به خودی و غیر خودی ،دیر یا زود اثرات خود را نشان خواهد داد
من
|
-
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
سلام به نظر من اگرموقع انتخابات درست انتخابکنیم و پایانتخابمانتا اخر بمانیم همه چیز درست می شود . ایجاد جو ناامیدی و یاس غیر از سیاه نمایی چیزی عاید کسی نمی کند با هم باشیم و توکل داشته باشیم . وبدانیم خدا بزرگتر از هر چیزی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
یه جور لز عراقی ها حرف می زنید انگار قدیسند. این کارها و بلکه بدترش رو مگه با مردم ایران نکردند تو جنگ؟ یه مشت بعثی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
لطفا در نوشتن این نوع مقالات مظلوم نمایی ها را کنار گذاشته و برای روشن شدن تمام زوایا در اذهان عمومی مطلب را کامل توضیح دهید و سپس منتظر نظرات مردم محترم باشید و کاری نکنید که فکر مردم بی جهت گمراه شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
قتلی فجیع روی داده که نشانه روح زخم خورده جامعه ای است که خود قربانی خشنترین روش های برخورد قدرتمندان با مردم است.

این نوجوان چرا در شانزده سالگی اسلحه بدست گرفته؟ چه کسی مسیول این کاراست؟ چرا باید نوجوانان را به بازی خطرناک قدرت خونین بکشانند که خود در نهایت قربانی شوند.
پرویز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
منظورت ازایران چیه؟ آن آقایی که درقم میگه هرکه ایران ایران میکنه ازکشور بره بیرون واین کشور امام زمانه وهیچکس هم نیست که مخالفت بکنه حالا نتیجه اش را ببینید.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
بترسیم از سیاست انگلیس را که بدون عجله تا دویست سال آینده را پیش بینی کرده و برای تحقق خواسته هایش هم برنامه ریزی می کند . ویکی از برنامه های دراز مدت ش تجزیه کشور های بزرگ نظیر عثمانی در گذشته و در زمان معاصر سوریه و عراق و متاسفانه کم کم کشور خودمان!!!
عزیزان و هموطنان بیاییم با مهر و همدلی از این پیچ سخت تاریخی عبور کنیم . ما همه مال این آب و خاکیم .نباید اجازه بدهیم انسجام ملی از بین برود.از همه می خواهم که راهکار عملی بدهند تا آینده ایی نظیر کشور های تجزیه شده نداشته باشیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
فقط میدونم بدبخت شدیم دیگه خودمون به جون خودمون نیافتیم بخدا گرونی و فقر کمرمون را شکست یکی بشنوه درد ما فقرا رو درمان پیشکش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
زمانیکه دولت احمدی نژاد را به لجن کشیدند و باب این فتنه ها را گشودند ملت احتیاج به وحدت و همدلی نداشتند!!! حالا خود در اتشی که افروختند گرفتار شدند............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
زمانیکه دولت احمدی نژاد را به لجن کشیدند و باب این فتنه ها را گشودند ملت احتیاج به وحدت و همدلی نداشتند!!! حالا خود در اتشی که افروختند گرفتار شدند............
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
به روحانی و لیست امیر رای بدهیم خوب میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
خداوند بزرگ و بلند مرتبه است . دعا کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
متاسفانه این اتفاقات در ایران هم خواهد افتاد اگر با همین فرمون مسولین بروند .
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
خداوند سرنوشت هیج قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشان بخواهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
تابناک محترم خبر را کامل منتشر کنید وبگویید که این نوجوان اسلحه دستش بوده و عدم اعلام مسئله باعث تحلیلهای غلط شده و قتل نوجوان را مظلومیت و وحشی گری عراقیها بدانند و این جو بد بینی ایرانیها نسبت به عراقیها را بوجود اورده پس اخبار را کامل و نه مثل صدا وسیما گزینشی و تقطیعی یا تحریفی منتشر کنید بیاید واقعیتها را برای مردم بگوییم بعد نظر مردم را بپرسید و خداوند راستگویان را دوست دارد و بر عکس دروغگویان دشمنان خدایند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
106 نفر منفی دادن به نظر محمدی 106 نفر حامیان تکفیری ها هستن لعنت خدا بر ظالمان
اللهم عجل لولیک الفرج انشاالله می‌آید فقط باید برایش دعا کنیم تا کور شود هرکی نمی تواند دعا کردن ما شیعیان حضرت امیر المؤمنین صلوات الله علیه ببینه اللهم عجل لولیک الفرج انشاالله
اللهم عجل لولیک الفرج انشاالله
اللهم عجل لولیک الفرج انشاالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
مردم بیخودی کسی رو نمیکشن
حتما چند نفرو با سلاح از راه دور باتیر زده وسط پیشونیشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
مستضعفین واقعی برای درمان و زایمان به انگلیس و آلمان میروند چراکه خداوند مسلمانان واقعی را با عزت احترام تقدیر نموده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
دیدگاه دقیقی بود بخصوص که با توجه به تعریف جدید از معنای مستضعفین و شفاف سازی آن
سیدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
ای دوستان ما هر چی از این حرفها بگیم بیخودی خودمون اذیت میشیم
آزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
ایران سوریه عراق یمن افغانستان کشور بشو نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
نظر آقای رحیم پور ازغدی رو بپرسید تا یک ساعت سخرانی کنه!!
البته احتمالا ایشون به فکر سخرانی اینده در فلان دانشگاه خارجی واسه 5 نفر هستند و عکس های یادگاریشون!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
مسیولان به دنبال منافع شخصی هستند
علی اقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
خیلی خیلی زود دیر میشود باید بخودمان بیاییم
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
kilid search
برچسب منتخب
مکانیسم ماشه اجلاس داووس سردار حجازی زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا حمید ابوطالبی