بازدید 182475
دکتر ملک‌زاده را از روزی که به دانشگاه شیراز وارد شدم، می‌شناسم.ایشان به عنوان استادی با نگرش علمی و به عنوان پزشکی دلسوز و طبیبی که به پزشکی براساس شواهد اعتقاد داشت، همیشه مورد احترام جامعه پزشکی و شاگردانشان بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 24 November 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر سیما مشایخی،فوق تخصص جراحی سرطان در روزنامه شرق نوشت:دکتر ملک‌زاده را از روزی که به دانشگاه شیراز وارد شدم، می‌شناسم.ایشان به عنوان استادی با نگرش علمی و به عنوان پزشکی دلسوز و طبیبی که به پزشکی براساس شواهد اعتقاد داشت، همیشه مورد احترام جامعه پزشکی و شاگردانشان بوده است.

در این یادداشت، هدف بررسی کارنامه کاری ایشان نیست که قطعا نقاط قوت و ضعف خود را دارد و در حوصله این نوشته نبوده و نیاز به کارشناسانی بی‌طرف و دلسوز دارد. هدف نگارنده دفاع تمام‌قد از انتقاداتی است که ایشان به اعتراض نسبت به آنها استعفا داده ‌است.

در معرکه همپوشانی موج دوم و سوم کرونا، مرگ‌ومیرهای روزانه بالا و مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت و تحریم‌های همه‌جانبه، به جای اینکه وزارت بهداشت که متولی امنیت بهداشتی جامعه و حافظ جان هموطنان گرفتار به بیماری کروناست، به رویکردهای علمی جامعه جهانی، پیشرفت‌های روزانه و تجربیات علمی کادر درمانی درگیر با بیماران کرونا توجه داشته باشد، مشغول افتتاح درمان‌های غیرعلمی، آزمایش‌نشده و غیراستاندارد طب سنتی برای مواجهه با بزرگ‌ترین بیماری قرن است.‌

درمان‌های حاشیه‌ای و غیرعلمی از جمله طب سنتی و گیاهی (بدون گذراندن مراحل علمی برای اثبات اثر) در همه کشورها وجود دارند و این موضوعی نیست که بتوان آن را حذف کرد. اما موضوع اصلی دفاع و حمایت مهم‌ترین مدیر سازمان علمی، بهداشتی و درمانی ایران یعنی دکتر نمکی از این روش‌های عجیب است.

لازم است متذکر شوم خیلی از داروهای مورد استفاده و استاندارد در پزشکی از گیاهانی تهیه می‌شود که همه مراحل اثربخشی را در تریال‌های علمی و استاندارد طی کرده‌اند اما اینکه وزیر بهداشت و درمان یک کشور، معرکه مدعیان استفاده از درمان‌های سنتی را این‌چنین جانانه حمایت کند و در مقابل اعتقادات علمی معاون پژوهشی و فناوری خود که فردی شناخته‌شده در جامعه علمی بین‌المللی است، بایستد و در دفاع از شبه‌علم، علم را زیر سؤال ببرد، برای جامعه پزشکی و مردمی که وزارت بهداشت را معتمد سلامت خود می‌دانند یک علامت سؤال بزرگ است.‌

استعفای دکتر علی نوبخت که خود در به‌وزارت‌رسیدن دکتر نمکی نقش مهمی داشته، اعتراضی دیگر در مقابل شبهات تأثیر درمان‌های غیرعلمی در مواجهه با کرونا و هر بیماری دیگر و عملکردهای بخشی از وزارتخانه است. به عنوان پزشکی مستقل‌ که انتقادات جدی به مدیریت کلان به‌ویژه سیاست‌های بهداشتی و همین‌طور پژوهشی دارد، لازم می‌دانم از مقابله با اقدامات غیرعلمی و غیراخلاقی و اقتدای پزشکانی مانند دکتر ملک‌زاده به علم و فقط علم با تمام قوا دفاع کنم و از همکاران خودم که دلسوزان بهداشت و درمان در این سرزمین عزیز هستند، می‌خواهم در این وادی به دفاع از علم برخیزند .

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۷۳
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خدا خواست که وزرات بهداشت از دست ملک زاده راحت شود...دفاع الکی نکنید که ملک زاده غملکردش هیچ جای دفاعی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
طرف بیست سال تو سمتش لونه کرده بود و
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خوب شد دمش رو چیدن. دیگه زیادی گند زده بود. طرف به واکسن اعتقاد نداشت اونوقت بیست سال معاونت تحقیقات بوده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
داروهای گیاهی هم با داروهای شیمیایی
با هم موثر هستند. بالاخره گیاهی را شما غذا حساب کنید. بالاخره فرد خوب شود حساب است.نتیجه کار مهم است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
وقتی معیار انتخاب ، فامیلی باشد ، از این بیشتر نمیشود توقع داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
جالبه اون موقع که ملک زاده از داروهای بی اثر سازمان جهانی بهداشت استفاده میکرد و هموطنای ما رو میکشت این آقای دکتر حرفی نزده، حالا که گندش در اومده و طرف استعفا داده که از زیر جرمش در بره،حمایت میکنن ازش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
گل گفتی ببین چی سرمون اورده تو این مدت می خواست اپیدمی همگیر بشه اینم سیاست این آقا یه عذرخواهی خشک خالی هم نکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
الان اوضاع اینه
10 سال دیگه که پزشکای سهمیه ای پا به عرصه بگذارند خدا آن موقع خودش رحم کند
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
ازسال 68 سهمیه ای هاباسهمیه چهل درصدی آمدندوهنوزحصوردارندوتا این نظام هست هستندنخبگانمون سالهاست درآلبرتا هستند.می بینی چطورهمه چیزرا دردست دارند
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
این جماعت همه سروته مثل همن، وابسته و نور چشمی، هرکدوم سنگ گروهی که از پول مردم انحصاری میخورن و میبرن به سینه میزنن، این خانم هم پامنبریشونه، بیچاره مردم و جامعه پزشکی که جانشان انقدر بی ارزش است
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
به آلبرتا وغیرآلبرتا نیست....سعیدنمکی هم فارغ تحصیل آلبرتاست....ملکزاده هم جزو پزشکان کاربلد دنیاست.....این سیستم از اساس مشکل دارد
ناشناس: بشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خدا هر چه که میل اشخاص بکشد نمیخواهد این مشخص شده که وزیر محترم طرف سازندگان داروهای علفی از جمله روغن بنفشه و... را گرفته و اون یکی به علم پزشکی تکیه کرده و از فشار متولیان افکار سنتی (دعا درمانی . دارو علفی و... ) مجبور به استعفا شده است و دفاعش را مستندا بیان کرده است . خوش بحال آنهائی که با موش آزمایشگاهی قراردادن انسان پول بجیب میزنند . اگر اینطور نیست به هر دو طرف اجازه بدهند رودرو در حضور بینندگان مناظره کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
مناظره ها نتیجه ای نداره
بای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
احمدی نژاد ادعا کرده مسئولین ایران پول گرفته تا داروهای وارداتی را روی سه هزار بیمار کرونایی آزمایش کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
حرفاش فقط برای مطرح کردن خودش در رسانه هاست
زندیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خانم مشایخی اگر تاکنون شیوه های طب سنتی مورد آزمون و سنجش و راستی آزمایی علمی قرار نگرفته است، ناشی از کوتاهی و کم کاری امثال شما و پدرخواندۀ شما آقای دکتر ملک زاده است. من نمیدانم این دشمنی و کینه عجیب و غریبی که امثال شما پزشکان به طب سنتی دارید، از کجا ناشی میشود؟ آخر کدام آدم عاقلی تجربۀ هزاران سالۀ بشر در رویارویی با بیماری و کنار آمدن با طبیعت را یکباره کنار میگذارد و همه چیز را به قرص و آمپول میسپارد؟ متأسفانه تنبلی و یا جهل امثال شماست که باعث شده تا به راحتی به این تجربه که البته خطاهایی هم در آن هست، انگ خرافه بزنیم و از تحقیق و پژوهش راجع به آن خودداری کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
دستت درد نکنه با این پاسخ کوبنده
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
تعارض منافع باعث تنگ نظری و مخالفت با طب سنتی است
زمانی که با یکی و دو بار استفاده از گیاهان دارویی بیمار یبهبودی خود را بدست می آورد دیگر جایی برای جولان دادن
بعضی دکتر های بیسواد نیست که برای خود مغازه باز کنند و مردم را سرکیسه کنند
Milad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
عزیزم اگه طب سنتی سازمان یافته بشه ،کار و کاسبی و تجارت امثال این خانم کساد میشه
سعیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام. اتفاقا طب سنتی جهتدرمان کرونا خیلی خوب جواب داده خودم ازکادردرمان هستم واثرات اونو دیدم واگه فایده هم نداشته لااقل کسی رونکشته. دست وزیردردنکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
بگو کادر درمان کجایی اگه کرونا گرفتیم اونطرفا پیدامون !!نشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
در مورد دکتر ملک زاده و توصیف خوبی های وی همه قبول،
فقط لطفا به یک پرسش پاسخ دهید:
کسی که تقریباً تمامی عمر را خود را در صف اول مدیریت های کلیدی از جمله وزیر و معاون وزیر بوده است، چگونه توانسته است به ازاء هر دو روز یک مقاله منتشر بنماید و با اچ نزدیک به 100 در رتبه اول پژوهشگران کشور قرار گرفته باشد؟
آیا در حالیکه طبق معیارهای اخلاق نویسندگی معاونت تحت تصرف ایشان، معیارهای نویسندگی را برای تمامی مقالات مورد اشاره، که به چند هزار می رسد، دارا بوده اند؟
آیا پژوهشگران برجسته بین المللی که دکتر با زدن طعنه به وزیر از آنها نام برده است، همانند وی در سال مقاله کیلویی تولید می کنند یا اینکه در بهترین شرایط دو یا سه مقاله کیفی با ارزش منتشر می نمایند؟
و آیا اینکه اگر به هر دانشمندی در دنیا بیان کنید در ایران وزیر و معاون وزیر هر دو روز یک مقاله منتشر می کنند، دچار حیرت و شگفتی می شوند؟
بحث مقالات پرنویسنده و پراستناد که مبلغ آن نیز دکتر ملک زاده بود، خود داستانی مفصل است که پرداختن به آن زمان بیشتر می طلبد
البته قصد من دفاع از وزیر نیست که عملکرد نمکی نیز به شدت جای نقد دارد.
در ضمن کلمه معرکه و معرکه گیری و معرکه سازی و ... داره وارد ادبیات نگارش مدیران کشور می شه و این نگران کننده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
دوست عزیز تا حدودی با مطلب شما موافقم اما همانطور که احتمال زیاد خودتان میدانید در همه دنیا حتی دانشگاه‌های معتبر دانشجویان تحصیلات تکمیلی و حتی اساتید برای افزایش اعتبار مقاله خود نام پژوهشگران برتر را به عنوان همکار در مقالات خود ذکر میکنند،در ایران به شخصه شاهد بودم که اینکار حتی
بدون اطلاع ان محقق برجسته انجام میشود..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
دوست عزیز ضمن تشکر از اظهار نظرتان
اما اگر دانشجویی مقاله بی کفیت خود را با درج نام یک استاد معتبر، دارای اعتبار نماید و آن استاد برافروخته نشود، باید با استادی وی شک نمود
وقتی یک مقاله تقلبی توسط یک مجله معتبر ریتراکت می شود ( یعنی صلب اعتبار) این فقط اعتبار دانشجو نیست که از بین می رود بلکه اعتبار تمام کسانی که نامشان در مقاله ذکر شده است، آسیب خواهد دید.
از سوی دیگر تمام مجلات دنیا، وقتی مقاله ای می پذیرند از تمام نویسندگان تعهد می گیرند که مقاله را
خوانده اند و در تولید آن نقش کلیدی داشته اند و دکتر ملک زاده رئیس کمیته ای بود که اگر کسی به ناحق نامش را در یک مقاله می نوشت برای پیگیرد تخلف وی تشکیل جلسه می داد و وی را تحت مجازات قرار می داد
پس فرمایش شما متأسفانه توجیه خوبی برای دفاع ازمعاون وزیر و درج نام وی در هزاران مقاله نخواهد بود
دقت کنید من آمار مقالات پذیرفته شده که هنوز منتشر نشده اند یا در فرایند داوری یا ثبت یا اجرا هستند را از مقالات دکتر ملک زاده کم نموده ام، وگرنه ایشان حتی اگر در خواب هم مقاله بنویسند، باز هم زمان برای نگارش این تعداد مقاله کافی نخواهد بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
در پاسخ به نظر دوست دومی:
اگر کسی محقق برجسته باشد اجازه نمیده احدی بدون اطلاع و مشارکت وی، نامش را در مقاله وارد کنه
این رفتار تخلف پژوهشی محرزه و دکتر ملک زاده رئیس کمیته ای است برای تحت تعقیب قرار دادن چنین تخلفاتی
بگذریم از اینکه شخص ایشان بیشترین تخلف را باهمین رفتار مرتکب شده اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
کاری نداره اون داروهایی که به خورد ملت میداده بدون اینکه اطلاع داشته باشند دارند ازمایش میشن همه مقاله شده دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
تحقیق تو کشور کشور ما بیشتر نظری و تئوریک است تا عملیاتی مال مفت ۲ ساعت کارداره میزنند ۳۰ ساعت برای اینکه درجه و حقوقشون بالا بره اسم چهار نفر دبگر
رو هم اصافه میکنند تا سریعتر تصویب بشه بیشتر کپی پیست است تا تحقیق واقعی همبن که مدرک و مایه رسید کافیه برای محقق مخصوصا ادارات که واقعا بودجه دولت رو خوب حیف و مبل میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
مشکل اینجاست که کسی به علم و راه علمی اعتقاد ندارد همه‌ دنبال معجزه اند
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
درست است. درج نام محققان و نظر خواهی از انان در مقالات احتمال پذیرش مقاله و نشر آن را تا حدود زیادی افزایش می دهد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
علم کجاست تو درمان کرونا؟ کرونا اومده روی علم رو کم کنه معجزه لازمه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
البته این روش درستی نیست، کسی که سهمی در انجام تحقیق و.. نداشته جز نویسندگان مقاله باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
باسلام تعحب من از پزشکان محترم این هست که چطور شما وقتی بیماری ناشناس تمام داروهای موجود ازمون کردید و این امار تلفات که درچند ماه علاوه براینکه کنترل نکردید یک قدم مثبت هم نداشتید حالا طب کهن داره جولب میده به مردم چرا ناراحت هستید چرا اطبا سنتی بدون ماسک ویزیت میکننند بیمار کرونایی اما شما ها با ماسک هم نمیتونید مراقب سلامت خودباشید تا زمانی که شما خودتون اینقدر از این بیماری ترس دارید و راهکاری ندارید وای به حال بیماری که زیر نظر شما باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
درود بر دکتر محمود احمدی نژاد رسوا گر خائنین به ملت و میهن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
دکتر نمکی از طب سنتی دفاع نکرده است او فقط به کم کاری بخش تحقیقات معترض شده اقای ملک زاده و مدافعان ایشان با مدرک و دلیل ادعای اقای نمکی را رد کنند ضمنا اگر ما واقعیات طب سنتی را در تخفیف یا درمان کرونا نفی کنیم باید دلیل مردم علمی بیاوریم و معمولا مردم صبر زیادی برای به نتیجه رسیدن تحقیقات ندارند و چنانچه عزیزشان در معرض خطر باشد به هر دری خواهند زد بنابراین باید متخصصین گیاه پزشکی و طب سنتی را برای خارج کردن شیادان این رشته به میدان اورد تا مردم حداقل به متخصص ترین انها مراجعه کنند این همان کاری است که وزارت بهداشت می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خنده دارترین جوک در همان روزهای اول کرونا ساخت اون دستگاهه بود که با دیش و قابلمه ساخته بودن و کلی تبلیغ کردن!!!
mrs
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خانم دکتر عزیز!
این نمد خیلی بزگه، یک کلاه برای شما چیزی نمیشه.
ما عوام هم کلاه نمدی شما موج سوارها رو هم خواهیم.
فقط این به رخ کشیدن‌های علمی خودتون رو به قیمت جون
مردم تست نکنید.
Please
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
نمکی بلده پاچه خواری کنه
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
آقای جراح
تو برو کار خودتو بکن. حرف مفت هم نزن. با ادعای مستقل بون حمایت نکن. مردم اینقدرا هم که فکر میکنید احمق نیستند.

خودت تا پول از مریض نگیری، تو اتاق عمل نمیری.
اول جیبت را میبینی بعد جان مردم.
خواهشا شما حرف از مدیریت نزنید که امثال نوبخت بودند که مدیریت این کشور را به گند کشوندند.

اگر وجدان کاری و درد مردم داشت توی این بحران به عشق مردم کار میکرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
هر که با پدرخوانده درافتد ور افتد!
باید بره نمک بفروشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خانم محترم می خواستم یادآور شوم مردم هر حرفی را براحتی قبول نمی کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
بله همانطور که دوستمان گفت دردانشگاههای ما رسم است که در مقاله ویا حتی تالیف وترجمه کتاب نام پزشکان وپژوهشگران شناخته شده رابه عنوان همکار ویا ناظر بیاورند در بعضی مواقع هم بدون اطلاع ویا اگر هم با اطلاع باشد با اصرار نویسنده ویا سفارش افراد از فرد شناخته خواهش میکنند که نام ایشان هم اضافه شود یا حتی پژوهش در کلینیک ایشان انجام شده وفرد دوست دارد به خاطر قدر دانی وهمکاری خوبی که باهاش شده نام استاد راببردکه معمولا این اساتید اصلا نیازی هم به امتیاز این مقالات ندارند.پس نباید قضاوتی کرد من نوعی که دراین رسته نیستم ذهنش را خراب کنم . من در حدی نیستم که درموردایشان نظر بدهم اما می دانم پزشکان گوارش محترمی که در شهرهای مختلف مشغول طبابت هستند از دانشجویان ایشان بودند که در این عرصه بسیار موفق عمل کردند. بیایید به جای تخریب سپاسگزار باشیم
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام. خانم متخصص سرطان میشه بفرمائید این علمی که شما و امثال ملک زاده از آن دم می زنید چند سال است که ظهور پیدا کرده نهایتا ۱۵۰ الی ۲۰۰ سال ولی آن طب سنتی که شما به چشم شبه علم از آن یاد میکنید تقریبا از زمان حضرت آدم علیه السلام وجود داشته است لطفا کمی بدون غرض ورزی فکر کنید
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
وقتی که پزشگان سهمیه ای و کانادا رفته ؟؟؟پا به عرصه سیاه بازی میگذترند دیگه جای واسه رجا ل علمی نیست ، دکتر ملک زاده کار بسیار شایسته را انجام داد
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
بله ناراحتن بعضی ها به خاطر اینکه این دسته مافیای دارو دستشونه. به خاطر همین مخالف طب سنتی هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سرکار خانم دکتر مشایخی
همین علمی که شما و دکتر ملک زاده از آن دم می زنید. سالهاست با تولید داروهای شیمیایی جسم مردم دنیا رو به نابودی کشونده. مافیای دارو سالهاست که بواسطه سود کلانی که با سوءاستفاده از سلامت مردم می برد انواع و اقسام بیماریها و عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمیایی را به مردم دنیا تحمیل کرده است.
سالها پالم جزو لاینفک روغن های خوراکی صنعتی بود. اما با تایید همین سازمان غذا و داروی وزرات بهداشت به خورد مردم بدبخت داده میشد. و ایضاً صدها خوراکی دیگر...
نکته بعد اینکه تمام افتخار ما این است که ابوعلی سینا نابغه پزشکی دنیا یک ایرانی است و اگر بناست در علم دنباله روی صورت گیرد از ابن سینا صورت گیرد که ایشان هم پایه درمان اش همین داروهای گیاهی بوده نه شیمیایی.
بنده نمی گویم که همه این داروهای گیاهی درست می باشند چه بسا در همین راستا نیز کلاشانی از جیب مردم به نفع شخصی خودشان سود می برد اما رد کردن کل طب سنتی و اسلامی را هم نمی پذیرم.
ناشناس جه میکویید این طب سنتی خیلی بهتراز طب جدید است چون من می دانم کسانیکه کرونا گرفته اند داروی های گیاهی مصرف کردهاند بهتر شده اند وکسا نیکه گر فته اند گفتند مرا ببرید بیمارستان جوان ۳۱ ساله مرده وکسانی هم ۷۰سالشه وازهمین گیاهان دارویی استفاده کرده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
آره هرچه گفتی دردفاع ازملک زاده بایدباورکنیم؟؟هرگز؛،؛ملکزاده به تاریخ پیوست ومنقضی شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
تابناک، چرا باید مطالب روزنامه شرق رو بازتاب بدی؟
برات متأسف هستم. اگه نمی دونی بدون که مخاطبین تو عموما افراد اصول گرا یا مذهبی هستند. با انتشار عقاید تکنوکرات ها، صرفا مخاطبت رو از دست می دی.
توقع این کار رو نداشتم.
طب سنتی بسیار امید وار کننده هست، و آزمایش نشدنش به خاطر، بی عرضگی وزارت بهداشت.
شهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
از دفاع تمام قدت معلومه که آقای دکتر خوب هوای امتیازات ویژه برای پزشکان داشته. مشکل بقیه هم با ایشون همینه میگن چرا حواست به جمع کل مجموعه نبوده و فقط یک جا رو گرفتی اون هم نه خیلی خوب!!!!!!!!!!!!!
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
موضوع اینه ملت رو کردین موش آزمایشگاهی
بنده هم فارغ التحصیل علوم پایه هستم و بی اطلاع از علوم مدرن نیستم، کی هست که ندونه این علمی ک براش ی عده سینه چاک میکنن، هر روز در حال کشف مشاهده جدیدی هست، و این مشاهدات خیلی از مشاهدات گذشته و شاید روز قبل را منسوخ و از ریشه رد میکند... خانوم دکتر حاضرن همین داروهای ازمایشی روی عزیز بدحالشون تست بشه؟
علمی ک در مرحله آزمایش هست، رو روش قسم یاد کردن از سواستفاده نباشه حتما از حماقت هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
جناب شما که طب سنتی رو دشمن بشریت میدونین ، ای کاش تو این یکسالی که کرونا اومده و نتوستین کاری بکنبنن و برعکس با داروهای شیمیایی تائید شده ملک زاده و امثال شما خیلیا هم فوت شدن، یبارم به طب سنتی اجازه میدادین که آزمایش بشه وتاثیر اون رو میدیدیم بهرحال اگه اثریخش نباشه کشنده هم نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
این وسط تابناک چطوری داره اطلاع رسانی می کنه جالبه؟
سوال :
اگر الان این موضوع را به آقای مدیر عامل خبرگزاری و پشتیبانشان ... مطرح کنیم که نظرشون راجع به آدم فقید دانشمند متقی ملی گرا با خدمات ارزنده و تمام خوبی های عالم ، 3000 نفرو موش آزمایشگاهی کرده و پول گرفته چیه؟!
این بلانسبت آدمه یا آدم.
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خواهشا از ایشون الکی دفاع نکنید، کسی که ایده ایمنی گله ای رو مطرح میکنه یعنی ذره ای جون مردم براش ارزش نداره، نتیجه ش هم الانه، که دو روزی هزار نفر دارن می میرن....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
نمکی جز عشوه وننه من غریبم هیچ اقدام مثبتی انجام نداده فقط داره تملق گروه خاصی را انجام میده که شاید دولت بعدی بهش را بدن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
اصلاح طلبان خوب هوای هم رو دارند حالا که معاون وزیر بهداشت گند زده میخان رفو کنند
منتظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام
بنده خدا ابن سینا شرمنده دکتر ملک زاده، این محقق فرزانه شد چون بنده خدا ابن سینا هم از داروهای علفی برای معالجه بیمارانش استفاده میکرده البته اون زمان، استاد فرزانه قرص و امپول نبود و گرنه شرمنده ی شما نمیشد.
پزشکان بی ادعای سرزمینم که بسیار علمی هستید وقتی تحریم هستید ایا بجای استفاده از انچه که در توانتان هست برای پیدا کردن راهی برای کاهش الام مردم چه کردید؟
مگر شما دکتر عزیز نمیگویی که پایه همه داروهای که مورد قبولتان هست و وارداتی گیاهی است؟
پس چرا؟؟؟؟


پزشکان بی ادعای سرزمینم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
پزشکی غربی محکوم بشکست است بیخود دست وپانزنید
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
این خانم مشایخی فوق تخصص نیست جراح عمومی است رفت دوره فلوشیب در مرکز سرطان بیمارستان امام بگذراند اما
که موفق نشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خانم مشایخی جراح عمومی است و فوق تخصص نیست.
الن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
فقط باید گفت دست مریزاد به دکتر نمکی باغیرت و تیمشون
خدا قوت دکتر جان
بی خیال موریانه هایی که رفتند، دعای یک ملت بدرقه شما و تیمتونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
زودتر این واگسن گرونا رو از امریگا خریداریی گنید واگسن مودرنا فایز رو تا دی امسال از خارج بخرید ...یا مال لندن واگسن گرونا بخردید .. از تون خواهش تمنا دارم هرچه سریع تر واگسن گرونای ایرانیی رو بیشتر درست گنید امتحان گنید .. از وزارت بهداشت خواهش تمنا دارم .. خبر خوشحالی به مردم به دهید .. چطور اینتر نشنال خبر واگسن مدرنا فایز ر رو میدن .. لندن درباره ی واگسن مدرنا فایزر صحبت می گنن .. فاگس نیوز صبحت از واگسن مدرنا فایزر می گنن ..وزارت بهداشت ایران خبر از واگسن گرونای ایرانیی نمی گنن ..مردم ایران رو خوش حال گنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سرکار خانم دکتر مشایخی،
میشه لطف کنید از دستاوردهای علمی دکتر ملک زاده در طول مدت مدیریتشون فقط یک مورد رو ذکر کنید؟؟؟!
من از همکاران شما هستم، چرا بی خود وبی جهت از علمی که وجود نداره دفاع می کنید! تمام مقالات و پایان نامه هامون هیچ کاربرد عملی ندارند. فقط داریم علم تاریخ گذشته وسوخته اونور آبی هارو اجرا می کنیم.
همکاران طب سنتی حق دارند، من وشما به راحتی یک جامعه آماری ( بیماران بیمارستان ها) رو جهت تحقیقات در اختیار داریم. اما آیا این اجازه به همکاران طب سنتی داده میشود.؟؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
طب سنتی که امتحان خودشو پس داده و اتفاقا یکی از رشته های تخصصی پزشکی هست. ما که از طب سنتی بیشتر نتیجه دیدیم تا علم مدرن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
همه این آقایان از منتقد تا کسی که انتقاد میشود همه باهم هستند و تمام مطالب مهندسی شده و گمراه کردن مردم است که به زودی آشکار میشوند کافیست یک نفر از آنان به خواسته خود نرسد
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
با سلام
لطفا به خانم دكتر بفرمایید كه شبه علم منعلق به پدر پزشكی ایران شیخ الرییس ابوعلی سینا هست و سالها مورد مطالعه كشورهای غربی بوده و هست... علم شما كه یكساله فقط آدم كشته و قبلا هم میكشت .... متاسفانه مردن انسانها برای اكثریت پزشكان طب كلاسیك هیلی عادی شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
من نمیدانم این جبهه گیری در مقابل داروهای گیاهی در کشوری باستانی که تجربه نسلها در درمان بیماری ها با داروهای گیاهی را دارد دلیلش چیست و منافع چه کسانی را بخطر می اندازد.طب سنتی نه تنها غیر علمی نیست بلکه ماحصل آزمون و خطای نیاکان ما در گذشته بوده .علمی که شما آنقدر دم از آن می زنیم علمی است که پزشکان سهمیه ای بناست پشتوانه آن باشند خدا بداد ما برسد.
بهزاد
|
Canada
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
دکی ... دارو امام کاظم جواب داده. برو بپرس .. چیه پول تووجیبتون نمیره ناراحتین ... بازم دوست داری مردمو سر گیسه کنی. الان طب مدرن جواب داده بابت کرونا. پس ببندید
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
لطفا طرفداری الکی ندید بعد چهار نفر که این آقا رو نمیشناسند و اطلاعاتی در این زمینه ندارن فکر میکنن که شما دارید درست میگید.من نمیدونم چرا تو اخبار سراسری نظر شخصی افراد میان درج میکنن که منافعشون با این تعاریف دروغ تامین میکنن.آقای ملک زاده و دوستانش با ظلمی که در حق پژوهشگران کردند بایستی جلوتر از اینها عزل میشد
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام دکتر مشایخی تمنا میکنم اجازه دهید ارگانهای مسوول رسیدگی کنند اگر مشکلی نبود من هم از طرف تمام مردم از ایشان عذر خواهی میکنم ولی اگر مشکلی بود این رسم غلط زنده باد یا مرده باد فلانی برای همیشه از جامعه جمع شود
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خب الان مردم چند سوال مهم دارند از شماها که مدعی علم و سواد هستید؟
۱.با اینهمه دستورات بهداشت جهانی چرا سرطان در ایران یک اپیدمی شده و امار مرگ و میر بالایی دارد ؟
۲. چرا دردهای مردم درمان نمیشود و به صورت مزمن باقی میماند و تنها مرفین و کدئین شده ساکت کننده درد آنها؟
۳. داروهای مصرفی مردم رو شماها چقدر شناخت از ساخت و عوارض پیدا و پنهان شون دارید ... جز اینکه شما مثل یک رباط دستورات شرکتها را رو ی نسخه پیاده میکنید که مثلا رانیتیدین برای معده خوبه و بعد از چند سال که همه خوردن شماها میفهمید که کلی عوارض دارد؟؟؟؟
۴. نسبت به یک دارو و یا یک غذا نمیتوانید نظر قطعی خود را اعلام کنید دو یا سه سال بعد ۱۸۰درجه نظرتون عوض میشه
۵. مافیای دارو و وسایل پزشکی و دکترای پول پرست برای مردم شناخته شده هستند که چگونه خون مردم را میمکند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
برو رد کارت عامو.....
دکتر نمکی هم در حد و اندازه نمکی مهدی فخیم زاده ست...
همشون منتظر بودن کرونا را منبع درآمد خودشون کنن چون کرونا واقعاااااااااااااً این چیزی نیست که همه رو ازش ترسوندن..ین ترسوندنها و محدودیتها هم واسه گرون کردن اجناسه...
مردم ما بدبختن و بیفکر...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
تمام دنیا امروز برنامه گذاشته برای طب سنتی اما این دکترهای قصاب و پولشناس افتادن به جون مردم.باور کنید عمر شما پول خورها تموم شده خدا همه ی اطبای طب اسلامی را برای این آب و خاک حفظ کنه.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
برچسب منتخب
آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ حراج تهران تروئیکای اروپایی